2.3

Invasion

En meteor kraschar på den kaliforniska landsbygden och för med sig en utomjordisk organism.

Originaltitel Infection
Regissör Albert Pyun
Manus Cynthia Curnan
Genre Skräck, 2000-tal
Skådespelare Virginia Dare Paulin, Morgan Weisser, Norbert Weisser, Scott Paulin, Don Keith Opper, Alan Abelew

karlmats
2009-07-20
Får väl ta och hålla med Bomkia för första gången på en Pyun-rulle, lite kul att filma hela skiten i ett svep men även om man håller koncentrationen uppe skapligt trots de monotona miljöerna blir det ju aldrig speciellt intressant eller spännande. Dessutom kan man ju fråga sig varför ingen helt enkelt rammar skiten ur zombiesarna eller åtminstone kontaktar någon utanför stan. Sen kändes de ju mest som gamla gruvfyllon som raglade runt och skulle verka skräckinjagande, hade jag varit i den där parken hade jag nog skrattat åt dem. Ändock, stämningen är helt okej och en svag 2a kan jag gå med på för den annorlunda idén men Pyun ska nog hålla sig till sina cyborgs tror jag.
Rubbermonster
2008-10-19
Trevlig liten rulle som antagligen inte kommer att uppskattas alltför mycket av gemene man då den är filmad genom en stationär kamera på en polisbil. Men det funkar faktiskt helt ok