2.2

Invasion U.S.A.

Matt Hunter är en f.d. CIA-agent som tar sig an en hel armé med ryska terrorister. De har infiltrerat södra USA och nu är det upp till Hunter att ta itu med problemet...

Originaltitel Invasion U.S.A.
Regissör Joseph Zito
Manus Chuck Norris, James Bruner, Aaron Norris
Genre Action, Äventyr, 80-tal
Skådespelare Richard Lynch, Chuck Norris, Melissa Prophet, Alexander Zale, Alex Colon, Billy Drago, Jon DeVries, Eddie Jones, James O'Sullivan

haajen
2018-08-09
Haha, oerhört korkat men ack så underhållande. Handlingen är minst sagt idiotisk men det är full fart och mycket pang-pang. En riktigt lökig film som alltid när CANNON är involverade.
DrJW
2016-12-11
Underhållande 80-tals action rulle, men Chuck Norris har verkligen ingen karisma alls. Charles Bronson var en bättre action skådis då han gjorde Death Wish-uppföljarna (också gjord av bolaget Cannon Films).
Djason
2016-04-14
Ok gjord film och kanske har filmen den bästa filmrepliken genom alla tider: Du kommer få smaka på så många högra så du kommer att tigga om en vänster hahaha. Den här filmen gör verkligen skäl för Chuckens kultstatus.
Raimo_1985
2015-11-03
Tuff, rolig och härlig som flera andra äldre Norris-filmer. Verkligen. Stabil trea. Innehåller dock en del scener som är lite för lika saker som hänt senaste månaderna runt om i världen (förutom att Norris rasar in med en svart pickup som den enmansarmé han är) för att garva brallorna av sig totalt. Pluspoäng för det supergulliga bältdjuret! :) Även Chucken blev charmad av den lilla.
Solidus
2015-07-15
Jag vill verkligen tycka om det här, men Chuck är en bedrövlig actionhjälte.Han bär samma min genom hela filmen och den rätta beskrivningen av honom är okarismatisk träbock. Det skjuts och exploderas samt orimligheten är skyhög, men tyvärr finner jag filmen vara en tråkig upplevelse.
Mr_v
2015-04-20
Underhållningsvärdet är totalt!
2015-01-07
Herregud, vad våldsam och brutal denna filmen var. Tyvärr är den gjord utan någon slags förmåga eller känsla. Handlingen, som förresten är jävligt dum, förloras snabbt i alla de våldsamma scenerna som radas upp och det känns som man bara gjort filmen för att spränga och mörda så mycket folk som möjligt. När filmen dessutom porträtterar käre Chucken i ett osympatisk ljus i vissa scener så förlorar filmen mig. Den innehåller dock snygg och underhållande action. 2+
Harford
2014-09-09
Ännu en skitfilm från den religiöse högerextremisten Chuck Norris. Denna gång är det kubaner och ryssar som är skurkarna. En av chuckens sämsta filmer, och det vill inte säga lite. Whoopi Goldberg skulle ha spelat reportern i filmen men "regissören" Joseph Zito ville inte ha med henne. Det är en gåta hur träbocken Chuck Norris kunde bli så känd som han blev. Bäste skådisen i filmen är aligatorn i början.
ClintanTheKing
2014-03-12
Helvete alltså! Detta måste ju vara en av de absolut mest actionfyllda filmer som NÅGONSIN producerats. Det är ENBART action och explotioner från start-slutminut. Det är väl här Norris trivs som bäst, han är skön som "the one-man-army". Underhållningsvärdet är högt vill jag säga.
Zebulonm
2012-12-29
Kung chucken briljerar haha. En skön 80-tals rulle.......