2.5

Disciples of Shaolin

Kuan Feng-yi är en pojke från landet som kommer in till staden för att söka arbete. Han får bo hos sin gode vän Huang Han som ger honom hans första par skor nånsin och även skaffar ett jobb åt honom i en fabrik. När han väl börjar jobba i fabriken så arbetar han väldigt hårt för att klättra i karriärsstegen. Han är så bra att han till slut blir chefens högra hand, även om det skulle kosta honom vänskapen med Huang Han. Men fler olyckliga händelser följer. En rivaliserande fabrik och dess anhängare försöker göra livet surt för alla som är konkurrenter med dem, och därmed startas en stor strid mellan alla inblandade parter inklusive Kuan Feng-yi. Johnny To gjorde en remake av denna film under namnet "The Barefoot Kid".

Originaltitel Hong quan xiao zi
Alternativ titel Royal Monks, The Hung Boxing Kid, Invincible One
Regissör Chang Cheh
Manus Chang Cheh
Genre 70-tal, Action, Drama
Skådespelare Chi Kuan-chun, Wong Shu-tong, Fung Hark-on, Kong To, Fu Sheng, Jamie Luk, Stephan Yip, Wong Ha, Chiang Tao, Brandy Yuen, Tsui Fat, Kwan Hung, Lam Fai-wong

DrDim
2007-03-12
Helt okej film men remaken The Bare-Footed Kid är bättre. Huvudrollen spelas av Aaron Kwok i den inte Yuen Biao som yangbo säger.
yangbo
2007-03-06
riktigt dålig film det här, se den inte ifall du har sett The barefoot kid och verkligen inte tyckte att den var särskilt bra heller, fast det är sköna Yuen Biao med i huvudrollen i den