3.4

Invisible Waves

En japansk kock luras att mörda sin chefs fru. För att fly från polisen och sina skuldkänslor så hoppar han på ett fartyg på väg mot Phuket, Thailand.

Originaltitel Invisible Waves
Regissör Pen-Ek Ratanaruang
Manus Prabda Yoon
Genre Drama, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Tadanobu Asano, Kang Hye-jeong, Maria Cordero, Eric Tsang, Ken Mitsuishi

bryngel
2013-03-23
Asano är verkligen fantastiskt bra.
foppa99
2009-12-08
gillade att de pratade dålig engelska. håller med tidigare ventilerade åsikter ang tempot o känslan. så nu e det "bara" att se allt av Pen -Ek.
mugabe
2008-06-04
Utmärkt film. Vag och dyster, väldigt lik Universums sista dagar i det släpiga, melankoliska tempot.
solon
2008-01-15
Tyckte nog att Ratanaruang löste språkkrocken bättre i LLitU, då samtligas engelska är ganska kass. Samma underbara melankoli finns dock här, och Asano är lika bra som alltid.
Tonti
2008-01-09
Länge är detta en mycket bra film men den sista halvtimmen ger jag inte mycket för, och tyvär gör detta att helhetsintrycket sänks.
Mola
2007-07-25
Älskar det här tempot.
bizon
2007-06-19
De fasta kamerorna påminner en del om Sånger från andra våningen. Nästan lika långsam också.
KimEkberg
2007-05-16
Ännu en mycket stilfull och bra film av allas vår Ratanuarangauanagrag.

2007-02-18
Regissören Pen-Ek gillar uppenbarligen ett passivt foto. Sällan skådar man filmer där kameran ständigt är helt fastklistrad. Men valet av kameraplacering tillsammans med en perfekt ljussättning och kalla miljöer gör sitt. Filmen berättas på ett långsamt sätt och ger en mardrömslik känsla. Universums Sista Dagar var verkligen en bra film, och det här var inte mycket sämre. Trots sin enkelhet är det en imponerande film och en fängslande historia.
Ningyou
2007-02-17
Pen och Asano är som gjorda för att göra film tillsammans! Kanske var denna ännu bättre än 'Universums sista dagar'. Märkte ni att Kang Hye-jeong och hennes bebis hade samma namn som tjejen i 'Universums sista dagar' och hennes syster - Noi och Nid?