3.2

Invocation of My Demon Brother

Experimentell kortfilm med skräck och homoerotiska inslag, samt en hel del Rolling Stones. Mick Jagger har skrivit den monotona musikslinga som går genom filmen.

Originaltitel Invocation of My Demon Brother
Regissör Kenneth Anger
Genre Experimentfilm, Kortfilm, 60-tal
Skådespelare Bobby Beausoleil

Tonti
2014-03-14
Hade sina stunder ändå. Kul musik.
Slowdive2
2012-08-28
Av det lilla jag fått fram om filmen är den ett hopklipp av scener från den första versionen av Lucifer Rising. På Youtube finns filmen med kommentatorspår av Anger, vilket kan hjälpa en på traven. Filmen verkar cirkulera med olika soundtrack. Det avsedda verkar vara loopar av moog-synth gjorda av Mick Jagger.
wernblom88
2012-08-02
Så väldigt mycket 68, riktigt läskig om en värld som håller på att fallera.
Noseman2005
2012-05-22
Suggestivt bildspråk, om än irriterande segdraget.
Docklands
2011-12-21
Såg denna enbart för att Anton Szandor Lavey var med. Om han ens sagt något om en film så höjer det betyget, är det en bild med han så oj oj oj, här är det rörliga bilder med honom, oooooooooo may SATAN!
Kriffot
2010-04-01
Jättejobbig music som förstör allt... knasiga klipp som vanligt, kunde varit mycket bättre med ett bra soundtrack!
idd
2009-08-21
mkt svagt av anger.. tråkiga klipp som inte håller ihop å jobbigt soundtrack.. se scorpio rising istället!
Arensberg
2009-05-24
zap, yr preggers, that's witchcraft ahaha, hoppas det var skrivet med humor.
aspettando
2007-03-23
En slags nihilistisk och satanistiskt försök att beskriva Hollywoods och USA's undermedvetna, enligt mig. Jag associerar detta starkt till James Ellroys självbiografi, och till traumapunkter i hans romaner: satanismen, nazismen, homoerotiken, knarket, våldet.
kungkalas
2006-11-29