IO

En tonårstjej som är en av de sista överlevande på jorden försöker desperat att rädda sin förgiftade planet innan den sista rymdfärjan till rymdkolonin avgår utan henne.

Originaltitel IO
Alternativ titel IO: Last on Earth
Regissör Jonathan Helpert
Manus Clay Jeter, Charles Spano, Will Basanta
Genre Romantik, Drama, Science Fiction, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Margaret Qualley, Anthony Mackie, Danny Huston, Teagan Johnson

mammene
2019-02-27
Långsam katastroffilm, det passar mig. I stället för utåtagerande så blir det mer inåtagerande och vad som det resulterande i. Både skrämmande och fascinerande när Sam vistas i en död värld.
Christofer
2019-02-19
Knepigt film. Å ena sidan fascinerande och vacker men å andra sidan rätt seg och händelsefattig. Var beredd att sätta en tvåa innan slutscenen som lyfte det hela i mina ögon och gav det ett helt annat djup. Även den fina ljudsättningen höjde stämningen hela vägen.
Mysharry
2019-02-15
Fast så dålig var den inte, det finns bara så många bättre, i samma genre.
Mysharry
2019-02-15
Egentligen älskar jag den här typen av filmer, men jag var kanske inte på humör idag. För den här lyfte aldrig för mig. Kanske var det känslan av lågbudget i scenografin. Kanske var det bristen på glöd i samspelet mellan Qualley och Mackie. Eller kanske bara bristen på glöd, i hela filmen? Fsdt
Halofreak92swe
2019-02-10
Sömnpiller. Alldeles för seg och händelselös för att fånga mitt intresse.
Robkiller
2019-02-03
Det här var mest segt och händelsefattigt.
SandraCandy
2019-01-22
Jättelångsam och tråkig film, kändes helt meningslös 😴
curmudgeon
2019-01-22
Sådär va? Kvasifilosofisk gymnasiefilm.
Mikael602
2019-01-22
Långsam och lite händelselös. Men bra dialog
Starkbröl
2019-01-20
Äh. Nä. Poänglös. Man kan i alla fall konstatera att ett sätt att göra billig Netflix-film på är att spara in på antalet skådespelare. Inte fel i sig men detta är bara ytterligare en Netflix-film i mängden.