2.3

Irene Huss - Glasdjävulen

I ett litet samhälle nära Göteborg hittas tre medlemmar i en prästfamilj brutalt mördade. Väggarna är täckta av upp-och-nedvända pentagram ? symbolen för djävulens ansikte ? som målats dit med offrens blod. Kriminalinspektör Irene Huss drar snabbt paralleller till ett tidigare fall där en präst mördades. Även i det fallet fanns det satanistiska kopplingar. Men ju djupare Irene Huss gräver i fallet desto mer övertygad blir hon om att kyrkans män inte alltid är så gudfruktiga som de borde vara.

Originaltitel Irene Huss - Glasdjävulen
Regissör Alexander Moberg
Manus Stefan Ahnhem
Genre Thriller, Kriminalare, Mysterium, Drama, 2000-tal
Skådespelare Anki Lidén, Katarina Ewerlöf, Lasse Brandeby, Reuben Sallmander, Dag Malmberg, Angela Kovacs, Eric Ericson, Jonny Blom, Fredrik Stridh

Dele
2020-04-26
Med en axelryckning en ok underhållnings- och spänningsfilm. Slentrian utan något som ger identitet eller gör det minnesvärt. Men jag har inte tråkigt medan jag tittar. Stark betygstvåa.
Nalleman
2018-07-25
Godkänt om än lite larvigt bitvis
mammene
2016-12-17
Obehagligt fall med kanske en väl dramatisk upplösning, men det är intressant att följa utredningen och dess svängar,
2014-12-27
Ärligt talat så tyckte jag det var en godkänd film under tiden jag såg den. Den var inte bra men godkänd. Dagen efter, sittandes i min bil på väg till jobbet, gjorde jag dock ett väldigt stort misstag. Jag började analysera filmen och verkligen tänka igenom vad jag egentligen tyckte om den. Detta ledde till att jag insåg att det jag på kvällen innan hade sett inte var en godkänd film utan istället en film som bara knappt lyckas kravla sig tillräckligt högt upp för att inte vara rent skräp. 1+
dafreakish
2013-09-07
Hysteriskt usel dussindeckare så uppenbart snabbproducerad för billiga köp på DVD. Men stackars den som råkat köpa den här smörjan till film. Usel på alla fronter från manus, regi, foto och musik. Sorgligt att finansiering finns för den här sortens platta skräp.
Zdravo
2012-11-27
Kan vara en av de tio sämsta filmer jag sett!
Xenox
2012-07-07
Irene Huss-filmerna känns ganska ointressanta. Jag saknar en spännande story.
Jexxie
2012-04-02
Mycket obehaglig, men spännande och bra. Detta trots att den var rätt så förutsebar. Förutsebar betyder inte alltid dålig...
garton
2011-10-27
En katastrof, precis som de tidigare filmerna i den här serien.
TheHorrorfan
2011-07-27