2.2

Irene Huss - Jagat vittne

En ung vacker kvinna hittas död i Göta Älv och på fingret bär hon en briljantförsedd vigselring som tillhör någon annan. Kriminalinspektör Irene Huss och hennes kollegor sätts på fallet och får direkt problem. Obduktionen visar att dödsorsaken inte är drunkning utan en skallskada. Vem är hon? Hon är inte saknad, ingen kan identifiera henne, ingen vet någonting. Samtidigt i ett nedgånget barackområde sitter en misshandlad man och ruvar på en fruktansvärd hemlighet?

Originaltitel Irene Huss - Jagat vittne
Regissör Alexander Moberg
Manus Charlotte Lesche
Genre Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Lasse Brandeby, Reuben Sallmander, Dag Malmberg, Angela Kovacs, Eric Ericson, Josephine Alhanko, Moa Gammel, Özz Nûjen, Mohammed El Assir

Zebulonm
2024-01-09
Nä. Filmerna om Irene huss är inga höjdare. En av de sämsta inom krimserierna.
Filmen2009
2020-12-05
Såg nyligen om denna och inser att man kunnat spendera den tiden bättre. Väldigt tunt manus och dåliga insatser från skådespelarna. Särskilt från inspektör Huss (Angel Kovacs). Tur att de la ner efter detta och inte pumpade ut ännu fler filmer bara för sakens skull. Det får de i alla fall ha en eloge för.
Dele
2020-08-30
Ganska tråkig och tunt berättad avslutning på serien.
2017-01-28
Det här tyckte jag var en av de bättre, bra story med många vändningar. Jag gillar samarbetet mellan kollegorna och deras olika personligheter, det har under hela säsongen varit det centrala intresset för mig och till viss del Irenes privata familjeliv.
Rele
2015-08-05
Inte den bästa Irene Huss filmen. Det blir en tvåa i alla fall.
Murvel48
2014-03-08
Några riktigt dåliga vändningar i storyn drog ner filmen i bottenträsket.
Luciphere
2013-05-04
Avslutande filmen i denna omgång är också den suraste. Hemskt blek story. På nåder att den får en svag 2:a.
Djason
2013-04-21
Går att se på men inte mycket mer. Att Irene Huss är en svensk b produktion lyser igenom på alla sätt och vis.
Tarte
2012-10-26
Behövs inga kommentarer...
Fantastroid
2012-09-30
Så otroligt dålig. Bör ej slösas tid på.