2.3

Irene Huss - Nattrond

Doktor Sverker Löwander hittar mitt i natten sin sjuksköterska strypt i det anrika Löwanderska sjukhuset. Det enda vittnet hävdar att syster Tekla synts i korridorerna under natten, något som kriminalinspektör Irene Huss har lite svårt att tro ? syster Tekla hängde sig nämligen på sjukhuset för sextio år sedan. Ju mer Huss rotar i fallet desto märkligare framstår allting. Irene Huss måste inte bara leda en utredning i nutid, hon måste ta sig tillbaka till det förgångna för att få svar på alla frågor. Men i det förgångna finns inte bara den spökande syster Tekla? Samtidigt som Irene brottas med ett av hennes mest svårlösta fall i karriären börjar hennes och maken Kristers långa och krävande arbetsdagar att tära på deras äktenskap.

Originaltitel Irene Huss - Nattrond
Regissör Anders Engström
Manus Ulrika Kolmodin
Genre 2000-tal, Kriminalare
Skådespelare Anki Lidén, Alexandra Rapaport, Lasse Brandeby, Maria Hedborg, Magnus Roosmann, Reuben Sallmander, Jerker Fahlström, Dag Malmberg, Angela Kovacs, Else-Marie Brandt, Eric Ericson, Emma Swenninger

2021-03-08
Shit vilket nonsens-dravel. Nåväl är min 1a" Irene rulle så hoppas resten... blir bättre än detta spektakel. Skoj ändå se Magnus Roosmann i ännu i en deckar roll...
Dele
2020-04-19
Ganska sökt film i serien. Spöken, blinkande lampor, sjukhuskorridorer och tveksam realism.
Nalleman
2018-07-25
Ett segt, långdraget och mörkt avsnitt.
2016-12-17
Lite "spökerier" förhöjer stämningen, men ibland är Huss lite väl dumdristig
2015-01-12
Denna film överraskade aningen positivt sett till filmserien genom att i historien blanda in lite övernaturligt och spöken. Kändes litegrann som man såg en av de underbara och klassiska Hillman-deckarna. Detta är ingen bra film men den är godkänd. 2+
fridenpaden
2014-08-24
Becks och Falks utredare kan vara dumma då de undhåller information för att skydda personer i sin närhet. Här är utredarna bara allmänt dumma.
kallewj
2013-07-21
Jag har sett mycket dålig film. Men detta tar priset, den sämsta filmen jag sett näst efter göta kanal 3
boman90
2012-11-05
Herregud vad dåligt.
Xenox
2012-07-07
Irene Huss håller ganska låg kvalité, jämfört med alla andra svenska deckare. Den här filmen var dock bättre än "den krossade tanghästen".
Jexxie
2012-03-27
Förutsägbar, men jag älskar när man blandar in spöken ;)