3.5

Iron Monkey

Korrumperade tjänstemän i en Kinesisk by blir ständigt rånade av en maskerad bandit kallad "Iron Monkey". Trots upprepade försök lyckas de, till byns fattiga invånares glädje, aldrig att ta fast denna "tjuv". Guvernören tvingar en genomresande läkare att hitta Iron Monkey åt honom. Men en elak Shaolinmunk, som är ett sändebud från Peking, kommer till byn vilket för läkaren och Iron Monkey till en gemensam kamp att bekämpa de korrumperade tjänstemännen. En Hongkong-version av Robin Hood!

Originaltitel Siunin Wong Fei-hung tsi titmalau
Regissör Yuen Woo-ping
Manus Tang Pik-yin, Lau Tai-muk, Tsui Hark, Cheung Tan
Genre Drama, Action, Kriminalare, 90-tal
Skådespelare Donnie Yen, Jean Wang, James Wong (I), Hsiao Hou, Yu Rongguang, Tsang Sze-man, Yan Yee-kwan

Skapad 2019-12-15 av niebaotan
Jag antar att det är dags att ta lite skit nu, ni undrar säkert varför men läser ni denna recension så går det snart upp för er. Nej jag kommer inte ge Iron Monkey full pott, något man inte se...   Läs mer »

myslas
2018-08-10
Non stop action i den här underhållande Robin Hood-historien. Lysande koreografi och Donnie Yen imponerar som vanligt.
Dutch
2016-02-11
Skön

2013-05-12
Mer action än vad ögongloben kan registrera. Det här är jäkla fin wushu.
LauenKauen
2012-12-09
Är ju väldigt överdriven med sina actionscener, men det går att bortse ifrån då det är fantastiskt underhållande att se på. Välgjort och fantastisk koreografi. Förutom actionscenerna är det inte så märkvärdigt. Svag 4a allt som allt.
rolemodel
2012-06-19
Dålig tyckte jag, karaktärerna saknar personlighet (särskilt hjältarna) och fightingscenerna är överdrivet trickfilmade, vilket gör det tråkigt att se på. Jag tror den är tänkt att vara en komedi men är inte speciellt rolig
craptastic
2012-01-12
Den här filmen har bara fighterna och jag tröttnar rätt snabbt. Ska inte neka till att den är välgjord och koreografin sitter dom ett smack. Men har aldrig riktigt fastnat för dylika rullar. Underhållande stundtals.
Bananskurken
2010-02-04
trevlig rulle!!
zissou
2008-01-01
Underbart!
snowman01
2007-09-29
Väldigt Underhållande, och fighterna är sådär härligt överdrivna
Tenchi
2007-07-14
Gillar koreografin och farten i den, men humorn är lite jobbig emellanåt.