1.6

Iron Warrior

Ator, en kringflackande krigare i ett sagolandskap letar efter sin tvillingbror som i deras barndom trollades bort av en elak demonisk häxa. Så småningom träffar krigaren på en underskön prinsessa vars rike just erövrats av den onda häxan Phaedra. Detta är den tredje fristående filmen om krigaren Ator. De tidigare är "Ator, the Fighting Eagle" och The Blade Master"

Originaltitel Iron Warrior
Alternativ titel Ator the Iron Warrior
Regissör Alfonso Brescia
Manus Alfonso Brescia, Steven Luotto
Genre Action, Äventyr, Fantasy, 80-tal
Skådespelare Miles O'Keeffe, Elisabeth Kaza, Tim Lane, Savina Gersak, Iris Peynado, Tiziana Altieri, Anna Cachia

2018-12-13
Löjligt dålig när jag såg den sist....
2016-10-31
Ostigt S&S-raffel med rullande klippblock, genomskinliga klänningar, skrattande häxor, en märklig spjutduell, hängbrosdramatik och citat som "There's no witch like a woman in love". Massor med fräsiga scener i en mindre fräsig film. Höjdpunkten är nog sekvensen med kvinnan som hänger mellan hästarna, vilken börjar riktigt tufft för att sedan bli dummare och dummare. (6+/15)
schramm
2015-10-08
så dålig att jag åkte till malta för att försäkra mig om att kunna göra ator 3 del 2.sen upptäkte jag att det inte skulle gå. mest pga lättja och dåligt ölsinne. ett par dåliga saker; björnen från ettan är inte med. kinesen från tvåan är inte med. det enda som är med är massa masker. räkna inte med ett criterion släpp här inte! om de inte får för sig att släppa en box med coola masker. men räkna inte med det! räkna inte heller med att jag gör någon uppföljare, slutet till trotts.
KalZoom
2010-10-13
Fullständigt fantastisk!
idd
2010-07-21
brescia som gett oss en hel drös italienska star wars rippoffs tar sej an barbargenren å han gör det med stil å finess! idiotskådisar som gör bort sej till ett idiotmanus till idiotisk regi! för alla som ger denna en etta så undrar jag bara - varför ser ni på genrer som ni uppenbarligen inte är ett dugg intresserade av!?
federico033
2009-08-01
precis som Bloodcolored har jag oxå sett denna film två ggr så ska försöka vara snäll och säga nåt positiv om filmen; hjältens svärd är snygg, skurkens dödskallemask är cool och hoolaring fängelset är en bra gjord specialeffekt resten, tja tror endast att Mike (el Joel fast mike är bättre) och robotarna i Satellite of love kunde ha gjort den rättvisa
VincentPrice
2008-05-27
Fruktansvärt rolig kultfilm som måste ses! Hinderbanan är fantstisk.
Rickard80
2007-11-26
Bäst i test i skrattretande dålighet. Filmen är åtminstone kort-
lillashum
2007-07-28
ha ha ha (skrattblandat gråt) ha ha ha
Crille76
2007-05-26
Helt otroligt dåligt, helt klart en av dom absolut sämsta filmer jag sett!