2.4

Ironclad

I Ironclad berättas historien om ett av de våldsammaste och mest avgörande ögonblicken i medeltidens England - då några goda män, tempelriddare och krigare kämpade mot alla odds för att försvara sitt land mot en blodstörstande kung med storhetsvansinne.

Originaltitel Ironclad
Regissör Jonathan English
Manus Jonathan English, Erick Kastel, Stephen McDool
Genre Action, Drama, Äventyr, Krig, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Kate Mara, Derek Jacobi, Paul Giamatti, Brian Cox, James Purefoy, Jason Flemyng, Mackenzie Crook, Charles Dance, Bree Condon, Vladimir Kulich, Aneurin Barnard, Jamie Foreman, Rhys Parry Jones, David Melville, Annabelle Apsion, Daniel O'Meara

DiMMUBoRGiR
2019-02-06
Så onödigt blek och ytlig. Larviga karaktärer och repliker i en värld som inte någonstans känns på riktigt.
GreenMamba
2019-01-03
Riktigt dåligt.
lave
2018-10-15
Blodig medeltidsmangel. Lite underligt att "danskarna" pratar ungerska, men ja... 1200-talet var nog en förvirrande tid. Kanske det som shaky-cam filmfotografin försöker återspegla - för det bidrar inte till mycket annat.
WillyV
2017-08-15
Föredömligt blodig, smutsig och våldsam.
Murvel48
2016-05-16
Rätt tröttsam splatterfilm.
NoWireHangers
2016-05-15
Rollistan är rätt imponerande men det är egentligen bara Giamatti som levererar. Storyn är nästan helt ointressant och det hjälper inte mycket med en massa strids- och splatter-scener med skakig kamera. Mycket svag tvåa.
Valarn
2016-01-16
skräp
EvilNed
2016-01-07
Måttligt underhållande action. Rå och blodig. Men för att vara en actionfilm där dom bokstavligt talat kastat oändligt med pengar på råa köttiga strider så är dom ganska trist filmade. Snabba klipp och skakig kamera så man ser inte alltid vad som händer. Hade kanske hellre sett lite mindre strider och lite mer karaktärsutvecklingar. Det är ju ändå ett gäng med folk vi skall lära oss känna.
Portugallien
2015-07-20

2015-02-20
Sååå tråkig! Och det tråkigaste av allt var den så kallade kärlekshistorien.