2.8

Irrational Man

Filosofiprofessorn Abe föreläser vid ett universitet i en amerikansk småstad. Han lider av en existentiell kris, men hans liv får ett nytt syfte när han går in i en relation med en av hans studenter.

Originaltitel Irrational Man
Regissör Woody Allen
Manus Woody Allen
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Joaquin Phoenix, Emma Stone, Parker Posey, Jamie Blackley, Betsy Aidem, Ethan Phillips, Sophie von Haselberg, Susan Pourfar, Tom Kemp, Kate McGonigle, Robert Petkoff, Michael Goldsmith

finkan
2020-09-22
Gillade denna Allen-rulle
fridenpaden
2018-02-09
Tråkig bagatell. En sån där film som Woody inte hade behövt göra. Okej skådisar men väntade mest på att filmen skulle ta slut.
Raimo_1985
2017-10-30
Inte någon av Woody Allens bästa, många super-irriterande, löjliga karaktärer (studenterna). Phoenix gör "Allen-rollen" rätt bra. Klockrent slut! Stark tvåa/Mycket svag trea.
Christofer
2016-11-13
Visst var det en hel del klyschor inslängt, men jag gillade ändå manuset och inte minst slutet.
Strongbow
2016-10-19
Helt ok Allen.
labi
2016-07-17
OK, fyran är svag, men det här är en i raden av alla sköna Woody-bagateller. Han har återupprepat temat ett otal gånger, men vad gör det? Inget av hans absoluta mästerverk, men den gör sitt jobb. Phoenix är klockren. Juliet Taylor måste vara en världens bästa casting directors.
KimEkberg
2016-05-22
inte den mest raffinerade variationen på misdemeanor-temat. börjar riktigt platt och horribelt, men senare kommer jag att mer och mer uppskatta hur mycket filmen känns som mellansekvenserna ur ett tv-spel. karaktärsuppbyggnaden, den svepande slicka kameran, etc. crecendot nås på scenen då de tjuvlyssnar på restaurangen, känns riktigt GTA. ser en inte lika ofta på film. helt okej underhållning. tre svaga klappor.
emilstjernholm
2016-04-14
Habil och ganska underhållande historia i universitetsmiljö. Standard 2000-tals-Woody.
myslas
2016-03-09
Första halvan är verkligen vidrig. Den spelas som en gubbsjuk fantasi där alla kvinnor attraheras av den komplicerade mannen. Alla kvinnor verkar vara totalt hjälplösa om de inte har en man att hänga på. Andra halvan är "bättre" men består mest av en oinspirerande mordgåta blandat med filosofiskt dravel. Allt som allt en dålig film. Skärp dig, Woody.
DIProgan
2016-02-21