2.8

Iskallt uppdrag

Den ryske generalen Koskov flyr till väst med hjälp av James Bond. Koskov påstår att ryssarnas säkerhetstjänst planerar att mörda västerländska spioner...

Originaltitel The Living Daylights
Regissör John Glen
Manus Richard Maibaum, Michael G Wilson
Genre Thriller, Action, Äventyr, 80-tal
Skådespelare Timothy Dalton, Maryam D'Abo, Joe Don Baker, Jeroen Krabbe, John Rhys-Davies, Art Malik, Desmond Llewelyn, Julie T Wallace, Caroline Bliss, Thomas Wheatley, Virginia Hey, John Terry

PSH-BOZO
2020-03-12
Jag måste erkänna att jag tycker den här är riktigt bra. Svär man i kyrkan om man föredrar Timothy Dalton framför en gammal Roger Moore? Visst filmen har svaga skurkar, men det är bra tempo, action och spänning. För min egen del definitivt den filmen som gav mig bäst upplevelse sedan The Spy Who Loved Me.
dudson
2019-10-21
Det som är minnesvärt i denna Bond rullen är A-has gryma ledmotiv. Gillar varken direkt Dalton eller hela ploten då allt känns så fruktansvärt billigt. Nej 80/talet passade inte Bond genren in punkt. Det som är bra måste vara den ultra slemmiga Jeroen- Krabbe. Samt Rhys-Davies. Verkligen kvalite stämpel. Resten noot- so- mutch. 2+
päronanton
2019-10-17
Den är okej.
2017-10-21
helt ok
Zebulonm
2017-09-19
Mycket bra o ledmotivet e kanon de med. Tycker Dalton gör sig riktigt bra som Bond.
Limp
2017-02-28
De bondfilmer som John Glen regisserat är mina favoriter.
idd
2016-09-03
Dalton är ju ljusår bättre än buskis-Moore men skurkarna i den här rullen är bland de sämsta bondskurkarna någonsin..
gjoob
2016-07-29
Dalton som Bond har fått oförtjänt mycket skit. Han funkar mycket bra i rollen och filmen är underhållande, fartfylld och full av onda ryssar.
ilBrutto
2016-02-20
Så fruktansvär skönt att slippa Moores peversa, gubbsjuka, light comedy. Dalton är Bond som det är tänkt. Synd att det bara blev två filmer
MrsSmiths
2015-12-30
Egentligen helt ok. Men Dalton klarar inte alls de "mjuka scenerna". Han ser ut som han ska bajsa på sig varje gång han ser en tjej djupt i ögonen.