2.4

Ismannen

Under en forskningsexpedition hittar några vetenskapsmän en stenåldersman infrusen i ett isblock. Alla utom Shephard ser ismannen som ett forskningsobjekt och inte som en mänsklig varelse.

Originaltitel Iceman
Regissör Fred Schepisi
Manus John Drimmer, Chip Proser
Genre Drama, Science Fiction, 80-tal
Skådespelare Timothy Hutton, Lindsay Crouse, John Lone, Josef Sommer, Danny Glover, David Strathairn, Philip Akin, James Tolkan, Richard Monette

2017-04-05
Första halvtimman är helt klart bäst, spännande och intressant. Man verkar sen inte vetat helt vad det skulle bli av storyn och det står mest och tuggar på samma punkt. Jag gillar dock produktionen och Lone gör ett hästjobb med sin isman.
Robkiller
2013-06-09
Nedfrusen i 40.000 år. Nu hittad och återuppväckt av forskare... fascinerande idé, men tyvärr så är inte filmen nå vidare.. den är jäkligt seg och trots sin förhållandevis korta speltid känns den väääldigt lång. Den får godkänt för temat som är intressant, men det hade nog kunnat bli något bättre av detta; även om den hade det som kunde förväntas av den egentligen...
Godamodern
2013-04-13
Jag är som så ofta förr motvalls och därmed gillar jag den här filmen.

2011-10-23
Helt hysteriskt jäkla komisk. Vem bryr sig om trovärdighet när man istället kan vrida sig av skratt? Har inte haft såhär roligt när jag kikat på ett ska drama sedan Billie Augusts "En sång för Martin" "Kuriosa" ICEMAN ska tydligen vara en av Neil Youngs favoritfilmer.
Film_Freak
2010-05-31
Skön film och John Lone spelar väldigt bra som ismannen. Men filmen borde kanske sluta annorlunda.
Djason
2010-04-22
Ganska lam film som kunde ha blivit något i rätt händer.
Lavinia
2010-03-21
orkade inte se klart den. Irriterade mig bara på logiska missar och att alla tar det som troligt att de ska kunna få liv i honom m.m. Dåliga skådespelare och manus.
theFeber
2009-10-20
Funkar som tankeexperiment. Håller inte som film. Det går inte ta storyn på allvar någonstans.
zeke_karlsson
2009-10-19
satt ju fan uppe te tre för att se den, det var den värd!
Galatea
2009-10-19
den var faktiskt rätt bra. mot förväntan, känns ändå okej att ha suttit uppe till 3 för att se klart :p