2.4

Isn't She Great

Efter att ha misslyckats i en rad olika områden inom show-biz träffar Jacqueline Susann den framgångsrike marknadsföraren Irving Mansfield som, förutom att han gifter sig med Jacqueline, försöker etablera henne inom reklamfilmen, frågeprogram och mycket mer innan han kommer på idén att hon ska bli författare. Då, i början av 60-talet ansåg man att Jacquelines böcker var skräp och inte värda att trycka, men i takt med att den liberala synen på sex växte fram så trädde även en publik fram för hennes böcker. Tillsammans etablerar paret ett helt nytt sätt att skriva och sälja böcker, vilket kom att ändra förlagsverksamheten för alltid.

Originaltitel Isn't She Great
Regissör Andrew Bergman
Manus Michael Korda, Paul Rudnick
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2000-tal, Biografi
Skådespelare John Cleese, Bette Midler, Amanda Peet, John Larroquette, Nathan Lane, Stockard Channing, Christopher McDonald, David Hyde Pierce, Jeffrey Ross, Dina Spybey-Waters, Pauline Little, Paul Benedict

dafreakish
2011-07-19
Smårolig bitvis men löjligt Broadway-aktigt överspelat. Som vanligt med Lane i en av rollerna.
jonbo
2008-08-29
Var väl inte så engagerad när jag såg denna, men av de jag fick se känns den som en ganska stabil tvåa som förvisso underhåller men som inte sticker ut något särskilt ur mängden.
Quartz
2008-08-27
midler är bra :) och detta känns som en typisk "new york-komedi". gottigt, men inget utöver snitt kanske.
2008-07-10
60-talet är underbart porträtterat med bra skådisar men var själva filmen inte lite seg?
RobertShaw
2008-07-10
Om den sexuella revolutionen var förkroppsligad, i Bette Midler förslagsvis, skulle jag dedikera mitt liv åt att hitta henne och utkräva den rätmätiga hämnden. Största behållningen är att se en film där Bette dör långsamt av cancer.
HerrArne
2008-07-09
Lite ljummen film med energiknippet Bette Midler i en passande roll.
FrågaEwa
2005-12-07
Helt okii
Godzillasaurus
2005-10-05
Bette Midler är "så ful att hon är snygg" brukade mormor säga. Jag håller med. Filmen är kul, dessutom. Nathan Lane är inte riktigt så bra som han brukar, men slutresultatet är en riktigt skön film. Ja, John Cleese är ju med också. Pluspoäng bara för det. Sen är han dessutom bra.