2.1

It Conquered the World

En varelse från Venus kommer till Jorden i en av våra egna satelliter och skickar ut sina fladermuslikande hjälpredor för att ta över världen.

Originaltitel It Conquered the World
Regissör Roger Corman
Manus Lou Rusoff
Genre Science Fiction, 50-tal
Skådespelare Peter Graves, Beverly Garland, Lee Van Cleef, Sally Fraser, Russ Bender, Jonathan Haze, Dick Miller

Ihsahn
2018-06-25
en timmes babblande följt av ett monster som ser ut som en gurka. Och så talet på det...
myslas
2014-10-17
En rätt mysig b-film av mästaren av b-filmer, Roger Corman. Intressant eftersom det är en tidig variant av "Invasion of the body snatches" och för att den faktiskt har ett gäng talangfulla skådisar här i form av Peter Graves, Lee Van Cleef och Beverly Garland. Tyvärr ser monstret mer ut som ett gulligt mjukdjur och dess hjälpredor som fula plast-fladermöss som man använder på ett halloween-party vilket får en att börja skratta. Annars finns det faktiskt en hel del att gilla i den här filmen.
StureStenhög
2012-05-09
Kombinationen av titeln, produktionsåret och regissören avslöjar mer eller mindre exakt vad man kan vänta sig av den här filmen. Förvisso var produktionen, regin och skådespeleriet något bättre än vad jag hade väntat mig, åtminstone fram till att man fick se det hemmasnickrade monstret. Roligast var det annars att se Lee van Cleef, och överlag är det helt okej underhållning för oss som gillar propra 50-tals-amerikaner och fåniga sci-fi-historier, den blygsamma speltiden gör ju att man inte hinner tröttna heller. Tyvärr hamnar väl filmen i nåt form av mellanland, den är inte tillräckligt bra genomförd för att anses som "bra på riktigt", och inte b-films-rolig nog för att kännas minnesvärd. Så det blir väl en ganska stark tvåa
Zelest
2011-08-12
Talet! Herre gud! Talet! <3
2008-11-01
Livan är stenhård, och monstret... ja, monstret... Läs detta: http://www.lyricsoncall.com/lyrics/frank-zappa/cheepnis-lyrics.html (8+/15)
idd
2007-04-23
corman levererar sci-fi komedi som skulle varit klart mkt bättre om den gjorts lite mer seriös.. fortfarande är monstret ändå det absolut bästa rymdmonster som någonsin setts på film å en del scener e verkligen geniala (hela talet i slutet tex).. cormans gotiska rullar e bättre men för å va 50-tals komedi sticker denna verkligen ut som ovanligt bra! riktigt nära en 4:a
fugl
2006-09-24
Av de Corman-filmer jag sett så är det här helt klart den bästa! Han lyckas faktiskt få till lite kuslig stämning ibland, men den sabbas rätt fort *flinar* Monstret är nog ett av de charmigaste rymdmonster någonsin skådat. Zappa beskrev den väldigt bra i introduktionen till Cheepnis, som en uppånervänd glasstrut med huggtänder ;)
Behemoth
2005-10-28
Det blir inte så mycket bättre än så här... Graves och Van Cleef är guld.
peather
2005-10-25
Frank Zappa nämner den här som hans favoritfilm under en konsert. Jag måste faktiskt ta och se den snart
drohr
2004-06-07