3.1

It Follows

Efter en het dejt-kväll inser 19-åriga Jay att det som hennes dejt varnat henne för faktiskt är på riktigt. Genom sexuella möten förs "smittan" vidare och en ondsint kraft personifierad av hålögda, mordiska stalkers är ute efter henne. Men ingen annan kan se förföljaren och den deliriska mardrömmen kan bara ta slut för henne om hon lyckas föra den vidare till någon annan.

Originaltitel It Follows
Regissör David Robert Mitchell
Manus David Robert Mitchell
Genre Skräck, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Maika Monroe, Keir Gilchrist, Olivia Luccardi, Lili Sepe, Daniel Zovatto, Jake Weary, Bailey Spry, Debbie Williams, Ruby Harris, Leisa Pulido, Ele Bardha, Ingrid Mortimer, Alexyss Spradlin, Mike Lanier, Don Hails
Filmnummer 111908

päronanton
2019-11-12
Den är okej! Intressant historia, hade en del ”jump scares!”
2019-10-21
Najs koncept och filmen i sig är väl ganska okej även om den hade kunnat bli mycket bättre. Funkar som underhållning för stunden men det är allt.
92axha10
2019-02-27
Filmen har en bra gimmick som kunde använts lite mer. Filmen är underhållande men inte särskilt skrämmande
Qhorinhalfhand
2019-02-18
Väldigt nära en fyra, men jag tycker inte nåt särskilt om slutet och den var aningen repetativ. Men bra stämning och koncept.
arruba
2018-03-09
Kanonkul ide! Fan vad man inte hade legat om man visste denna skiten fanns.
meerlon
2018-02-25
Som första avsnittet till en värdelös serie, bland det sämsta jag sett.
UFO_lars
2018-02-21
Härligt obehaglig med bra musik och väldigt snyggt foto. Lite tröttsamt med skräckisar som lämnar öppet för en oändlighet av uppföljare.
bnw
2018-02-14
Helt oförklarlig hype. Premissen är intressant, men de lyckas inte gör något av den. Slutet är fullkomligt meh.
dafreakish
2017-10-21
Intressant premiss i denna långsamt berättade historia om "smitta" som överförs via sex. Filmen bygger upp skön stämning men ibland svävar den iväg till onödiga områden och hade mått bra av lite "kill your darlings". Den blir aldrig riktigt läskig men den gör vad den ska. Snudd på trea.
BrutusBeefcake
2017-10-13
Jag var faktiskt full första gången jag såg denna och gav den också ett riktigt märkligt betyg på 4+. Alltså en väldigt svag tvåa, såg nu om den i helnyktert tillstånd och visst fan är det bra. (10/15)