2.7

It Runs in the Family

Vi får följa tre generationer i en splittrad New York-dynasti, släkten Grobart. Familjens överhuvud, Mitchell som överlevt en hjärnblödning, försöker acceptera hur hans nya liv ter sig. Mitchells son Alex måste reda ut den affär han har bakom sin frus rygg. Alex' son Asher försöker hitta sig själv. Ingen kunde någonsin föreställa sig att en oväntad död skulle ena familjen och läka några av deras öppna sår.

Originaltitel It Runs in the Family
Regissör Fred Schepisi
Manus Jesse Wigutow
Genre Komedi, Drama, 2000-tal
Skådespelare Kirk Douglas, Michael Douglas, Bernadette Peters, Cameron Douglas, Sarita Choudhury, Rory Culkin, Michelle Monaghan, Diana Douglas, Geoffrey Arend, Audra McDonald, Josh Pais, Mark Hammer, Annie Golden, Irene Gorovaia

Skapad 2019-11-14 av cineasten89
Tre generationer Douglas i en enda film om tre generationer familj, det blir på något sätt lyckat för man ser tre generationer familj i en film som även är en riktig familj i verkliga livet. Me...   Läs mer »

2016-01-13
Inte alls pjåkig. Trots Kirk Douglas talsvårigheter stjäl han varenda scen och särskilt hans och Michael Douglas smågnabb sinsemellan är både fyndigt och skrattframkallande. Inte minst båtscenen som nämndes nedan.
bernold
2007-07-16
tråkigt och ointressant.
Johan2006
2007-07-15
Det här är bra. En pappa har tappat sig själv någonstans, och försöker hitta tillbaka. Michael spelar skitbra, faktiskt oxå den gamle Kirk oxå. En feel-good film.
Bomkia
2007-07-09
Mysig rulle och det är roligt att se Michael spela mot sin gamla farsa. 3a.
Blink182
2006-08-23
Jag gillade den. Visst det händer inte mycket. Men humorn finns där och skådisarna är härliga. Speciellt scenen i båten när de skulle fiska tycker jag var härlig. Men den var lite för kort. Hade den varit längre så hade den nog lätt fått en fyra.
kennert
2006-08-20
family-business för Douglasklanen.
fridenpaden
2006-08-19
Efter att ha sett trailern till den här var jag mycket skeptisk, men tji fick jag. Den har gav mig verkligen en dundersmäll mitt i magen. En bra bit ifrån en femma men rekommenderas varmt.
nestle
2006-08-18
svag trea, bristande handling.
whiteNight_
2006-08-18
okej, det hände in sådär värst mkt, men den gick klart att se på
[Hanna]
2006-08-18
Coolt att det ÄR tre generationer som spelar i filmen.