3.4

Italienaren

Vanya är sex år gammal och bor på ett risigt barnhem i Ryssland. När en italiensk familj är på besök för att adoptera ett barn får de syn på Vanya. Men, även om det kan verka som en dröm att komma till en italiensk familj väljer Vanya istället att försöka hitta sin mor.

Originaltitel Italianetz
Alternativ titel The Italian
Regissör Andrej Kravtjuk
Manus Andrej Romanov
Genre 2000-tal, Drama, Familjefilm
Skådespelare Marija Kuznetsova, Jurij Itskov, Darija Lesnikova, Denis Moiseenko, Nikolaj Reutov

Myllo
2009-10-18
Äntligen fick jag se den här, vald till bästa film av ca 200 medlemmar i min filmstudio våren 07. Vilken atmosfär i miljöer och människoskildring! Flera av personerna visade trots sina fel och brister empati när det verkligen gällde. Och Vanja -både som rollfigur och skådespelare - var ju helt enastående. Betyg: 4,6.
ray
2008-03-05
En karg och egentligen ganska deprimerande film om hur det verkligen är för många av världens barn. Till en början grep den dock inte tag i mig så mkt som jag hoppats, men efter en halvtimme var jag totalt fast i detta gripande livsöde.

2007-11-10
Mycket bättre än vad jag hade förväntat mig. Ett ypperligt bevis på att man inte behöver miljontals dollar för att göra en bra film.
banditenbobban
2007-06-10
Men han är ju så fruktansvärt söt!! Alla små ljud han ger ifrån sig och hans kroppsspråk. Som en liten stackars tomte.
emser
2007-02-23
Brydde mig aldrig om hur det skulle gå för Vanya... och slutet... nej det var ingen höjdarfilm...
Zaphod
2007-02-03
Bra, men något sämre än vad jag hade förväntat mig.
Zaphod
2007-02-02