3.5

Italienska för nybörjare

En nybliven präst kommer till en liten dansk stad. Där möter han en brokig skara människor som alla söker efter något annat i sina liv. Utloppet för detta blir en nybörjarkurs i italienska där de träffas.

Originaltitel Italiensk for begyndere
Alternativ titel Dogme # 12
Regissör Lone Scherfig
Manus Lone Scherfig
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Anders W Berthelsen, Peter Gantzler, Ann Eleonora Jørgensen, Lars Kaalund, Sara Indrio Jensen, Anette Støvelbæk, Karen-Lise Mynster, Elsebeth Steentoft, Bent Mejding, Lene Tiemroth, Claus Gerving, Jesper Christensen, Rikke Wölck

apelsin
2021-05-24
Charmig när den italienska tjejen medverkar, nästan så att man vill höja till en tvåa bara för det, men det var så korta stunder så jag låter nog bli. Resten känns ganska så kasst och meningslöst.
jcoke88
2020-08-19
Har för mig den var jävligt kul.
2019-01-27
Inte min typ av film, så nej!!
hestret
2014-11-14
Har inget emot dogma, men det funkar bara inte särskilt bra med den här historien. Den försökte lite för hårt att pressa in i mallen. Karaktärerna och historien håller inte riktigt för dogmagrejen. Så det skaver en hel del, men det finns ändå lite charmiga småsaker. Dock väldigt sällan komisk, vilket också skaver lite givet romcom-grejen. Slutet kändes lite mjäkigt. Kände inte så mycket. 32/100
sparriskrigarn
2014-06-13
Jag gillar Dogma, men den här filmen är för det första inte särskilt intressant och engagerande, och för det andra känns den inte så naturlig. Skådespeleriet är lite för teatraliskt/pretentiöst för att den ska kännas "dokumentär".
hexelo
2013-12-26
Ännu en underbar dansk dogma!
valzach
2013-05-02
Ångest rakt igenom, men den väckte känslor inom en, det är bra. Förstår inte de som skriver att det är en "feelgood film". Inte ens sista 10 minuterna kan räknas till en feelgood film. Ångest laddad film: JA!
Biolm
2013-04-07
måste se!!
Gigi1943
2012-10-10
Hjälp, upptäckte att jag glömt att betygsätta en av mina verkliga favoriter, har sett den flera gånger, den är så underbar! En klar femma (eftersom jag kommer att se den många fler gånger. Sån finstämd romatik så man får hjärtklappning!
Ful_fisk
2012-07-22
Dogma kombineras med feel good-film. Udda blandning, trevligt resultat! Mycket fin film. 4/5 till Italienska för nybörjare!