1.9

It's a Very Merry Muppet Christmas Movie

Mupparnas teater hotas att läggas ned och rivas för att göra plats för en ny hipp inneklubb, men en ängel lägger sig i för att skipa rättvisa.

Originaltitel It's a Very Merry Muppet Christmas Movie
Regissör Kirk R Thatcher
Manus Tom Martin
Genre Komedi, Animerad, Familjefilm, 2000-tal
Skådespelare Joan Cusack, Whoopi Goldberg, Dave Goelz, Bill Barretta, Eric Jacobson, David Arquette, Matthew Lillard, William H Macy, Zach Braff, Sarah Chalke, Neil Flynn, John C McGinley, Judy Reyes, Steve Whitmire (röst)

jonbo
2016-08-09
Harmlös, lagom underhållande, det funkar väl, inte mer.
AlbinWesley
2014-12-25
Fattar inte heller gnället. Det är ju mupparna som mupparna ska va, i sin enkelhet. Kanske den minst bra julfilmen med dem, men det är fortfarande jul + mupparna.
yrkeschaufföre
2011-11-20
En svag, svag tvåa tack vare "scrubs", "Gud" och Yoda-referensen. Annars var det bra tänkt och kass genomfört!

2011-11-16
Fattar inte gnället. Lätt den bästa Mupparnafilmen efter Hensons död, med mer av hans salt och bett än i de andra disneyfierade sliskvarianterna.
Matheldalella
2009-09-27
inte bra alls...besviken
Fäktaren
2009-07-22
tyckte den var rätt så underhållande men å andra sidan har jag ju inte sett så många muppet filmer än
Blink182
2007-08-02
Det känns i mitthjärta när jag gör det men det här blir tyvärr en etta. Inte alls som de klassiska mupp filmerna. Tråkig och fjantig.
CinemaniaC
2006-01-02
En stark tvåa eller svag trea, kan inte bestämma mig, men men... Räkan var klart bäst med sitt ständiga "Okej".
Death
2005-12-18
Mupparna är kult men det här är riktigt, riktigt dåligt.
FrökenBredwad
2004-12-15
Den får en stark två, ganska rolig för att vara mupparna.