2.8

It's Complicated

Jane är en ensamstående mor med barnen nyligen utflugna ur boet. Hon driver ett framgångsrikt café men slits känslomässigt mellan hennes ytterst övertygande exmake Jake och hennes nya vän, arkitekten Adam.

Originaltitel It's Complicated
Regissör Nancy Meyers
Manus Nancy Meyers
Genre Romantik, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Meryl Streep, Steve Martin, Alec Baldwin, Mary Kay Place, Rita Wilson, Alexandra Wentworth, John Krasinski, Lake Bell, Hunter Parrish, Zoe Kazan, Caitlin FitzGerald, Emjay Anthony

Skapad 2019-12-23 av frienatic
Meryl Streep är kanske, i konkurrens med Katherine Hepburn, filmhistoriens mest kritikerrosade och prisade aktris och även denna rolltolkning som sedan länge skild konditor som har en affär med si...   Läs mer »

2017-10-23
Portugallien
2016-12-01
Tatty
2016-05-28
Älskar Merryl Streep, Steve Martin och Alec Baldwin i filmen. Den är så bra, rolig, härlig och får mig att skratta!!
Floop
2015-10-11
Otrohet - bleh...
mammene
2015-09-30
God underhållning och många skratt av kanske en inte så ovanlig situation som kan uppstå.
okidoki
2015-09-29
Vilket uselt manus.
Razzel
2015-09-26
Baldwin. Outhärdlig. Klarade en halvtimme.
2014-12-31
Jag upptäckte efter att sett denna film att jag nu sett alla Nancy Myers filmer utan ha koll på vem denna Myers är. Anledningen till detta är ju främst att jag är svag för romantiska komedier och dels att hon alltid får med sig minst två fantastiska skådespelare i huvudrollerna. Här talar vi om Meryl Streep och Alec Baldwin. Det kvittar att det handlar om personer nästan 60 år gamla eller att det är förutsägbart. Jag är riktigt svag för genren och tydligen också för Myers filmer. 3+
Gigi1943
2014-10-03
Trean är jäkligt svag för filmen är ganska fjantig, en typisk Streep-rulle. Hennes bästa är ju Löjtnantens kvinna.
WillyV
2014-09-08
Typiskt Hollywood-töntig. Enda "originella" är åldern på leadtrion. Trion är dessutom det enda som gör filmen sevärd, rutinerade rävarna Martin och Baldwin skapar, med skådisesset Streep, i alla fall några roliga scener. Stark tvåa.