3.2

It's Kind of a Funny Story

Den 16-årige New York-tonåringen Craig känner sig deprimerad och är stressad över all press som han upplever från skolan, sin familj och sina vänner. Han överväger att ta livet av sig men vänder sig istället till akuten och hamnar på en psykiatrisk avdelning för vuxna.

Originaltitel It's Kind of a Funny Story
Regissör Anna Boden, Ryan Fleck
Manus Anna Boden, Ryan Fleck
Genre Komedi, Romantik, Drama, 2010-tal
Skådespelare Jeremy Davies, Daniel London, Viola Davis, Matthew Maher, Zach Galifianakis, Lauren Graham, Emma Roberts, Jim Gaffigan, Novella Nelson, Bernard White, Adrian Martinez, Keir Gilchrist, Zoë Kravitz, Thomas Mann, Dana DeVestern, Aasif Mandvi, Mary Birdsong

KyLLo
2019-05-10
Det räcker inte med en psykiatrisk avdelning för att det ska bli Gökboet. Huvudpersonen är ointressant, filmen är uppbyggd enligt mall och trots titeln tycker jag inte att den är särskilt underhållande eller speciell. Om en sån här film ska fungera behövs det ett välskrivet manus, starka karaktärer, överraskningar och underhållningsvärde. Som det är nu finns det andra filmer att välja istället.
Roswall
2019-01-27
Helt ok, men blir till ett meh.
2018-11-21
Den här filmen är absolut inte dålig men det finns andra, liknande filmer som är mycket bättre. Skådespelarna gör ett bra jobb och filmen är klart sevärd. Stark 3:a.
2018-01-20
Funkar att se på..
2017-10-24
Memmem
2016-03-13
Föga övertygande komedi! En 16-årig yngling, spelad av den 18-årige Keir Gilchrist, försöker ta sitt liv. Han söker upp ett psykiatriskt sjukhus, och blir till slut inlagd. Hur lyckas han med det? Jag blir i alla fall inte övertygad om hans depression. Han ser dessutom betydligt äldre ut än 16. Inga andra deltagare övertygar i sitt spel, men det finns ändå en viss trevnad på sjukhuset. Sämre dussinkomedi! Betyg:2-
2015-01-11
Har haft ett öga på denna film under lång tid men hela tiden bortprioriterat den för andra filmer. Nu kan jag konstatera att det var lite synd då denna film överraskade mig genom att vara mer intressant, rolig och sevärd än jag hade trott. Jag hade dock önskat att man hade haft ett ännu större djup i de dramatiska scenerna. Jag hoppas att Zach Galifianakis gör fler mer dramatiska roller för han sköter sig ypperligt här. 4-
Engravadlax
2014-09-30
Keir Gilchrist är zzzz. Kan inte ta Craigs depression på allvar som filmen verkar vilja att man gör.
Vigggo
2014-08-12
Mysig liten film. Ta vara på livet, ha kul. Får en att börja tänka lite.
annihilat0r
2014-07-07
"It's Kind of a Funny Story" är en dramatisk liten film om hur det ter sig att vara deprimerad. En pysande upplevelse som varken förgyller eller förnedrar. Småtrevlig.