3.1

Inte hela världen?

Louis, en kroniskt sjuk författare, återvänder till sin hemstad efter tolv års frånvaro för att berätta för sin familj att han är döende.

Originaltitel Juste la fin du monde
Alternativ titel It's Only the End of the World
Regissör Xavier Dolan
Manus Xavier Dolan
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Gaspard Ulliel, Nathalie Baye, Léa Seydoux, Vincent Cassel, Marion Cotillard, Antoine Desrochers, William Boyce Blanchette, Théodore Pellerin

haajen
2018-06-08
Ojämn film där vissa scener funkar jättebra medan andra bara dränks i skrikande. Gillar ändå hyfsat då det som är bra överväger.
Haenskii
2017-11-01
Vilket antiklimax.
Taliah
2017-07-25
Skådespelsorgie i kammarstil med irriterande karaktärer och tröttsamt tomt snack.
stgurgel
2017-06-02
Väckte inget intresse eller engagemang, en mycket trist upplevelse
KimEkberg
2017-05-29
v'ldigt svår att titta på. smetig, ironisk, pjäsig, och vad är grejen? har ju redan gjorts så mycket med samma set-up. Cassel är ju också så frustrerande det går att bli.
Spidde
2017-02-11
Xavier Dolan fortsätter leverera bra filmer och trots att det här är en odiskutabelt "bra film" med många stor känslor, känns den lite för sval och distanserad. Det jag gillade mest, förutom skådespelet, var användandet av musik som kändes effektivt och snyggt.