2.6

It's the Rage

Om amerikaners förhållande till vapen. Om en affärsman, en ambitiös advokat, en tonåring från gatan, ett datageni och en kvinna som försöker starta ett nytt liv.

Originaltitel All the rage
Regissör James D Stern
Manus Keith Reddin
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Gary Sinise, Joan Allen, Giovanni Ribisi, Robert Forster, Jeff Daniels, Anna Paquin, Josh Brolin, Bokeem Woodbine, David Schwimmer, January Jones

W.Andersson
2007-12-09
Väldigt underlig upplevesle att se denna film. Den försöker sig på något som inte riktigt blir bra..

2007-01-09
It´s the Rage är genomusel. Den har lite styrka och gör ett försök att uppnå något man sett tidigare. Den påminner en hel del om Magnolia, även om denna film inte ens är i närheten. It´s the Rage saknar helt hjärta och själ samtidigt som handlingen inte riktigt går att koppla ihop. Manuset är uselt och skådespelarna likaså. Det här är James D. Sterns första film som regissör, och det märks minst sagt. Filmen är usel rakt igenom och det finns absolut ingen som helst anledning för någon att köpa, hyra eller låna denna film! Sök vidare efter en värdig film istället!
jonbo
2007-01-09
Nej, en besvikelse. Tråkig och inte särskilt effektfull (som den nog vill va).
chris_lambert_
2005-06-30
hmm ja, bra skådisar finns det ju många av men ja, samhälskritik bör kunna göras bättre än så här ..
paycheck
2004-12-24
Många bra skådisar i en godkänd film vad jag kommer ihåg. Några år sedan jag såg den.
herr_bergman
2004-03-24
En drös duktiga skådisar gör denna bagatellen klart sevärd.
stella
2003-08-13
äsch den är bra, men inte om man förväntar sig en thriller/drama eller vad fan det nu kan tänkas stå bak på filmen. detta är ju svart humor när den är som bäst! haha
2003-08-06
Inte så bra som den kunde ha varit, men definitivt en trea.
Nogood_foryou
2002-11-20
jag har för mig att den heter it´s the rage??!