2.8

Steppeulven

Året är 1962. En ung generation gör uppror mot etablissemanget. Fredsaktivisten Eik Skaløe träffar Iben och blir blixtförälskad, men Iben har inte för avsikt att binda sig vid en enda man. Eik försöker desperat att få henne på andra tankar genom att förvandla sig från poet till författare, nomad, missbrukare och slutligen sångare i det snart legendariska bandet Steppeulvene.

Originaltitel Steppeulven
Alternativ titel Itsi Bitsi
Regissör Ole Christian Madsen
Manus Bo Hr Hansen, Ole Christian Madsen
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Joachim Fjelstrup, Marie Tourell Søderberg, Christian Gade Bjerrum, Johannes Nymark, Jakob Randrup, Ola Rapace, Thure Lindhardt, Julia Ragnarsson, Anette Støvelbæk, Max Hansen, Morten Hembo, Nicholas Aagaard Knudsen, Sidsel Siem Koch, Louise Herbert, Sara Viktoria Bjerregaard Christensen

LadyFlanders
2020-01-10
Kollade bara med ett öga, manuset verkade lite väl flamsigt. Kunde dock inte undgå skådespelets kvaliteter, den här rullen skulle blivit helt annorlunda (läs avsevärt sämre) i svensk regi.
KyLLo
2015-08-05
Som en blandning mellan drömmande kampfilm om kärlek och hippiefilm. Intressant att filmen har verklighetsbakgrund, men jag känner inte att jag får ut något av den. Berättelsen är tunn, personerna är inte särskilt intressanta, det blir många upprepningar och budskapet kan man hitta i vilken film som helst.
Medlock
2015-07-03
Trist och oengagerande. Till slut hoppas man att samtliga inblandade ska ta en överdos så att filmen äntligen kan ta slut. Flera småfåniga karaktärer, men frågan är om inte Ola Rapaces rollfigur är fånigast av alla.