3.2

Ivanhoe

Miniserie efter Sir Walter Scotts roman om riddaren Ivanhoe som återvänder hem efter flera år i kung Rickard Lejonhjärtas korståg. Vid hemkomsten finner han att Lejonhjärtas bror prins John har tillskansat sig makten i England. Ivanhoe måste hjälpa Kung Richard att ta tillbaka makten.

Originaltitel Ivanhoe
Alternativ titel Walter Scott's Ivanhoe
Regissör Stuart Orme
Manus Deborah Cook
Genre Äventyr, Drama, Mini-serie, Romantik, 90-tal
Skådespelare Christopher Lee, Steven Waddington, Susan Lynch, Ciarán Hinds, Siân Phillips, Ralph Brown, Victoria Smurfit, Nick Brimble, Aden Gillett, Valentine Pelka, Trevor Cooper, Jimmy Chisholm, Dermot Keaney, Chris Walker, David Nicholls, Rory Edwards

Hypostas
2014-03-09
Jag såg första avsnittet, men det var så fruktansvärt lökigt att jag bestämde mig för att inte se fler avsnitt.
2012-04-22
Underligt, men jag blir faktiskt inte uttråkad trots att den är så pass lång som den är. Innehållsrik, och ett bevis på att BBC verkligen kan göra kvalitetsserier med en så pass begränsad budget.
johnaleks
2012-01-02
hade möjligen hållit för en 2:a som vanlig långfilm men i fem timmar kan ingen människa stå ut med det här
onedavidsson
2008-07-08
Hahaha vilken klassiker. Trötnar alldrig på den här.
ekman
2007-07-22
Slutet sänker nästan fyran. Halva sista avsnittet kunde lika gärna ha strukits. Manus är annars bra, men ljus och kameraarbete är inte helt fläckfritt. Ralph Brown gör en lysande prins John och borde få en plats i skådespelarlistan.
cALLEf
2006-09-13
det känns som att budgeten i den här serien var begränsad! Men man fastnade ändå i den
katherine
2006-05-13
den finns visst att förboka på cdon.
katherine
nej, det här är en annan version ju! det är den från 1982 som går på nyårsdagen
Yamaqasi
2006-05-11
Katherine, går varje nyår. På 3an numera tror jag...
svenfrSWE
2006-05-11
Sarabarn...betygsätt rätt film för fan!!!