1.8

Ivans xtc.

Ivan Becker har allt, han har lyckats i Hollywood. I en värld av glamour, ytlighet, falskhet och droger, där framgång endast räknas i summan på ditt bankkonto är Ivan kung- han får allt och alla dit han vill. Men Ivan ska snart dö, något som bara han själv vet om. Som filmproducent och filmagent för de största namnen i branschen kan han systemets alla fallgropar och vet vem han skall undvika att trampa på tårna för att nå framgång. Men all framgång har ett pris och i Ivans fall kommer det att bli fruktansvärt dyrt.

Originaltitel Ivansxtc
Regissör Bernard Rose
Manus Bernard Rose, Lisa Enos
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Danny Huston, Peter Weller, James Merendino, Adam Krentzman, Lisa Enos, Alison Taylor, Joanne Duckman, Victoria Silvstedt, Morgan Walsh, Carol Rose, Jay Lavender, Heidi Jo Markel, Tiffani Thiessen, Valeria Golino, Vladimir Tuchinsky, Sofia Eng

2014-11-30
En film som inte gjorde särskilt stort intryck på mig eller rent ut sagt så gillade jag inte den. Det enda minnesvärda är inte ens det som är i filmen utan att man som extramaterial har bortklippta scener där Paul Weller(jag tror det är han) sätter på Victoria Silvstedt. Vad säger det om filmen när man lockar med sexscener som extramaterial? 1+
AlbinWesley
2014-05-28
Det har gått ett antal timmar och jag minns inte mycket av filmen. För det fanns inte mycket att minnas. Fult foto minns jag. Men den var okej, inte dålig, bara rätt så trist.
fjeder
2009-07-20
Välspelad satir.
picklessmulan
2008-10-29
En inte så bra film. Dock hyfsade skådespelare och bra musik räddar filmen från plattfall det blir en svag 2a
LasseKongo74
2008-10-01
Hmmm... rekommenderad 1:a? Det var ju inget direkt dåligt med den här filmen så jag förstår inte varför 1:orna haglar... Tror som Zo0ok att bara åsynen av Silvstedt i rollistan får folk att såga (kanske utan att ens ha sett den).
Pembleton
2008-09-09
Helt OK hantverk, men lite tråkigt HD-foto och vad är egentligen storyn? Men bättre spel och bättre dialog än den erotiska thriller man trodde att det skulle vara.
Hypostas
2008-02-22
Danny Huston är väldigt bra i den här filmen. En underskattad skådis.
GroundhogDave
2007-11-29
Håller även jag med ZoOok!Ofortjänt dåligt rykte/betyg genom alla ettor som sätts. Allvarligt kring ytlighet. Trean är stark!
jonbo
2007-11-22
Inte helt pjåkigt egentligen men det är absolut inte min typ av film. Danny Huston är dock bra i huvudrollen.
robbot
2007-09-01
Tycker verkligen om denna. Grep mig som f*n... riktigt otäck och vacker. Håller med ZoOok om det tråkiga med att filmen fått "fel" publik pga V S.