Jack Bull

Myrl Redding är en hästuppfödare som står vid sitt ord. Som nykomling i Wyoming hamnar han genast i dispyt med den girige landägaren Henry Ballard. Med pengar och makt i sikte, tar Ballard två av Reddings hästar i pant för att tillåta honom att gå genom sitt landområde. Då Redding återvänder finner han dem misshandlade.

Originaltitel The Jack Bull
Regissör John Badham
Manus Dick Cusack
Genre Drama, Western, 90-tal
Skådespelare John Cusack, John Goodman, John Savage, John C McGinley, L Q Jones, Miranda Otto, Rodney A Grant, Rex Linn, Jay O Sanders, Kurt Fuller, Drake Bell, Nick Gillie, Duncan Fraser, Ken Pogue, Glenn Morshower, Ned Bellamy, Brent Briscoe, Scott Wilson

Hanness
2018-02-27
En besvikelse.
Dutch
2013-10-22
Tycker Cusack inte alls passar här.
Maxter
2010-09-15
En mycket bra film !!!

2010-06-23
dom första 50 minuterna var ruggigt sega, sen blev det bättre fram till slutet som var totalt värdelöst =/
magnus.ch
2010-05-30
Håller med Acedia."En ganska medemelmåttig film fram till en tänkvärd och stark slutscen."
September
2009-10-11
Cusack är alltid bra. Liksom Goodman. Tyvärr är filmen lite seg och långtråkig stundtals.
film/spel_nörd
2008-03-24
bra film, bra skådespel, Goodman är ju en favo... jävla inlevelsefull och spännande, kanske lite för tragisk dock om man jämför med övrig genre, men jag hölls hur som helst på topp hela vägen från början till slut, och det är ju bra... ...men det känns bara som om nåt fattas, känns bara som om filmen är uppbyggd på så oerhört litet grundkoncept dvs. tunnt/enformigt manus (som todape redan nämnt).. när det kommer till att sätta betyg blir jag därför aningen ställd....men den var ju självklart duglig om inte mer därtill, så en trea är den åtminstone värd..
Acedia
2007-12-22
En ganska medemelmåttig film fram till en tänkvärd och stark slutscen.

2007-01-15
En västernfilm för teveformatet som håller en hög standard sett till skådespelet. I rollerna ses bland andra John Cusack och John Goodman. Filmen är bra men manuset känns aningen enformigt vilket till viss del skadar underhållningsvärdet.
dangel
2006-03-27