2.1

Jack Frost

En elak snögubbe dödar sig fram. Blir riktigt skoj.

Originaltitel Jack Frost
Regissör Michael Cooney
Manus Jeremy Paige, Michael Cooney
Genre Komedi, Skräck, 90-tal
Skådespelare Scott MacDonald, Christopher Allport, Stephen Mendel, Shannon Elizabeth, F William Parker, Eileen Seeley, Rob LaBelle, Zack Eginton, Jack Lindine, Kelly Jean Peters, Marsha Clark, Chip Heller, Brian Leckner

2020-04-15
Bortser man från klyschorna och det faktum att snögubben är så kasst gjord så är filmen faktiskt helt okej. Svag 4:a.
idd
2017-02-21
Kvalitet!
schramm
2015-12-18
Natten innan julafton är lång och bitter. Och fruktansvärt outhärdlig och kall. Och mitt i allt står en snöman för att informera allmänheten inför den annalkande julmarknaden. Den om tre dagar innan imorgon. Vad kan finnas att införskaffa där? Ett par handskar? Fikon från Polen? Dörrkransar som små, små barn och/eller dvärgar vävt? Julglögg eller rent utav köttbullarna som självaste farmor Signe bemödat sig över? Jag vet inte, jag bara hittar på, för filmen gestaltar inte ett tillfredställande svar. Våra blicka letar letar efter en lysande fyr i julenatten, vi svävar i blindo! Hark! Hark! Fotot i filmen är så lysande att det i sig förlänar en utmärkelse. Jag röstar iaf för ett självständigt Katalonien. Tyvärr lämnar rekvisitan lite mer att önska. Vart är julkänslan? Är den på den annalkande julmarknaden? Den om tre dagar från imorgon? Den med gillanger och bjällerklang och gratis slädtur för rosenkindade små barn? Jag vet inte, jag bara hittar på! Fotot är så skapt att det sliter tag och smeker långt kinderna och får mig att älska min tillvaro och hela den här filmens förträffliga budskap: den annalkande julmarknaden.
DrJW
2014-12-22
Vill säga att den här var bättre än Michael Keaton-filmen, men de vore en lögn...
Lotso
2014-07-18
I sin helhet har jag inte så mycket att säga här. Det är en film som en snögubbe som mördar folk. Där borde det indikerar om det är en film för dig eller inte. Personligen tror jag att jag hade fått ännu mer njutning av att seden med ett par polare då det känns som en sådan film du ser med ett gäng kompisar och skrattar åt den. Nu blev det inte lika roligt och där av njöt jag inte lika mycket av filmen som jag hade hoppats på eller trott.
ziferN
2013-01-03
Helt ok och underhållande B-film med en fullkomligt underbar idé och fula effekter. Snögubben är så kass gjord att det hela blir så charmigt och underhållande med dom härliga och underbara one-liners. Jag förväntade mig dock lite fler dödsscener men filmen fick mig ändå helt klart att skratta ett par gånger endast för det är så dåligt bra, haha. Och det var lite kul att få se denna nu runt juletid. Helt ok tidsfördriv!
craptastic
2012-12-12
Barnslig såklart. Fula oneliners och ruskiga effekter. Efter att ha sett så mycket skit denna julen så blev detta en helt godkänd pärla!
ToddDowney
2012-01-21
Underhållande B-skräck/komedi film! ''Blow Me''
Henkepedia
2011-11-04
En dålig Onda Dockan-kopia fast med snögubbe istället.
Jörmungandr
2011-08-20
Vi avrundar denna kväll med en iskall "skräckis". En seriemördare får kemiskt avfall över sig och smälter samman med snön, vilket resulterar i att han blir en mordisk snögubbe! Humorn sitter där den ska, specialeffekterna är riktigt usla men det är alltså charmigt på ett komiskt sätt. Glöm inte att ha en hårtork redo om du blir överfallen av en snögubbe!