1.4

Jack Frost II

Sam Tyler med fru beger sig till iväg på en karibisk resa för att glömma de traumatiska händelserna från första filmen. Men Jack Frost blir fryst igen och börjar leva Dessutom har han förmågan att fortsätta vara fryst även i tropiska temperaturer. Frost beger sig snart söderut för att göra upp en gång för alla...

Originaltitel Jack Frost 2: Revenge of the Mutant Killer Snowman
Regissör Michael Cooney
Manus Michael Cooney
Genre 2000-tal, Komedi, Skräck
Skådespelare Christopher Allport, Eileen Seeley, Chip Heller, Marsha Clark, Ray Cooney, David Allen Brooks, Sean Patrick Murphy, Tai Bennett, Jennifer Lyons, Shonda Farr, Granger Green, Doug Jones, Stefan Marchand, Melanie Good, Stephanie Chao, Ian Abercrombie
Filmnummer 20177

Skapad 2019-12-04 av sw33t
Jag erkänner mig vara en person som kan se och uppskatta filmer på flera nivåer som många andra inte gör. Filmer som folk kan spotta ett B i avsky för kan jag hylla som den folkliga underhållni...   Läs mer »

Lotso
2014-07-18
I sin helhet var detta lite utav samma historia som sist. Jack går amok och dödar folk och vi får lite mer dataeffekter. Bara det att den är mindre imponerande och inte alls lika underhållande. Jag saknade också staden i förra filmen som gav en bättre "julstämning". Här är det också jul fast det utspelar sig på en tropisk ö, så inte så mycket julstämning där inte. Åter igen samla ett par vänner och se ettan och tvåan tillsammans och skratta åt den.
dudson
2013-11-23
It"s only a snowball! en av dom stördaste filmer jag sett! får en 4a på sjukhetsskalan#) för Frost är en av dom härligaste ondingar som varit med i en film" t.e.x Chucky har ingen chans i jämmförelse. den som når upp i samma coolhets skala skulle vara Ginger Dead Man.dom borde göra en Jack Frost vs Ginger Dead Man! tuffare än så blir det inte.(Dont get Frost heated up!)
craptastic
2012-12-23
Men fy så smaklöst och så DÅLIGT SKRIVET! Vad är det för jäkla humor... Får scary movie att framstå som skitskoj. Ser hellre kronblom än denna skit.
Xtro
2012-09-04
Faktumet att snögubben dyker upp på en solstrand gör att det blir en 1:a istället för en nolla.
luxlisbon
2011-12-12
Det här är inte en bra film. Så är det bara. Men det är just tack vare de där bottennappsdåliga scenerna som gör att jag kan sätta en tvåa i betyg. Jag menar... vattenpistoler som skjuter banangegg? Det är ju på något underligt sätt underhållande! Jag tror dock jag skippar att se om Jack Frost 2 nästa jul.
Ondskapt
2011-12-12
De första 50 minutrarna släpar sig framåt plågsamt långsamt, sen blir det lite kul när det kommer massa mini-Jack Frost och höjer stämningen lite grann, särskilt när dom åker skateboard och super. När det börjas skjuta banan med vattengevär ger hjärnan upp för tionde gången och man inser vilken korkad dynga man sitter och tittar på. Ändå finns det lite underhållande stråk i det hela, och vissa dödsscener är ändå rätt kul. Lite jullåtar och snö är väl inte bästa julpeppen, men det får duga när det utspelar sig på en karibisk ö. Uselt, fast på något sjukt sätt värt.
2011-06-14
Jag får ju skylla mig själv som såg den. Han är ju inte direkt läskig den där Jack Frost. Det bjöds dock på en perverterad morot och ett par tuttar i en frusen pool, alltid nåt.
schramm
2010-12-19
Inte lika kul som första filmen. Fattade aldrig hur kaffe kunde väcka Jack Frost till liv igen, eller varför en del julfilmer ska envisas med att utspela sig på söderhavsöar. Inte juligt alls. Men när mini-jack frostarna dök upp så blev nästan allt förlåtet. Helt okej film, speciellt om du har dålig humor och inte vill se en uns av kvalité.
Lukinx
2005-09-08
Det var roligt i ettan men nu...
Psycho75
2005-04-24
Men vad är detta. Får såna har sunkiga filmer verkligen göras. 91min av en ens liv bortkastat. Många skit filmer har man sett men detta är det absolut värsta någonsin