2.9

Jack & Connie

Det är en berättelse om kärlek, svek och vänskap i arbetarklassens New York. Jack och Connie är två singlar som ensamma försvinner i staden; tillsammans finner de mod och vilja att utveckla sin relation. Paret som presenterade dem för varandra, Clyde och Lucy, lever i ett skakigt äktenskap med många ouppklarade frågor... Baserad på en pjäs.

Originaltitel Jack Goes Boating
Regissör Philip Seymour Hoffman
Manus Bob Glaudini
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Philip Seymour Hoffman, Tom McCarthy, John Ortiz, Elizabeth Rodriguez, Amy Ryan, Lola Glaudini, Daphne Rubin-Vega, Salvatore Inzerillo

LillaBlåaMus
2018-09-18
Onödigt fokus på vännernas relation som kontrast till Jack och Connie mot slutet, blir för mycket "rätt och fel". Trevliga karaktärer.
Engravadlax
2014-02-11
Lite väl tunt manus. Undrar hur långt PSH kunde ha gått som regissör, tråkigt att det inte blir mer av det nu.
bytat
2014-02-11
fina trasiga människor.
AddeColciago
2012-07-08
Trasiga människor.
Leala
2012-04-07
Lite väl mörk och tragisk
Fbee
2012-01-19
Småmysig.
larox
2012-01-13
En film som är helt okey men inte lämnar några minnen eller andra spår efter sig, även om filmen är välgjord så nådde den inte ända fram, det är alltför mycket "Hollywood" för att falla mig i smaken. Märkte att jag var ganska ointresserad då och då. Alltför förutsägbar med vissa töntiga inslag.
XanderO
2011-12-26
En fin film som verkligen hade sina stunder. Men den når inte riktigt upp till en 4:a.
KillerPutte
2011-12-18
(rek.4) Välgjort och trevligt. Alltid lika intressant att se Hoffman.
Ghostface
2011-10-21
Det känns som att Seymour Hoffman enbart kopierar det dussin av indierullar han har medverkat i under sin karaktär. Atmosfären av New York och de kufiska karaktärerna är inget man inte har sett förut.