1.6

Jack and Jill

Jack Sadelstein är en framgångsrik reklamchef i Los Angeles som har en vacker fru, fina barn och en sak som han fasar för varje år: att få besök av sin tvillingsyster Jill. Jills bekräftelsebehov och passiva aggressivitet gör Jack vansinnig och vänder upp och ned på hans vanligtvis stillsamma liv. Saker och ting glider Jack ännu mer ur händerna när Jill bestämmer sig för att stanna längre och han börjar tro att hon aldrig tänker åka hem...

Originaltitel Jack and Jill
Alternativ titel Jack & Jill
Regissör Dennis Dugan
Manus Steve Koren, Adam Sandler
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Adam Sandler, Al Pacino, Katie Holmes, Elodie Tougne, Rohan Chand, Eugenio Derbez, David Spade, Nick Swardson, Tim Meadows, Allen Covert, Norm MacDonald, Geoff Pierson, Valerie Mahaffey, Gary Valentine, Dana Carvey, Gad Elmaleh

2020-01-10
Alltså Adam Sandler Nej. Tror inte att jag kan avsky en skådespelare som honom. Undantag Helena Bergström så klar. Alla Sandlers filmer är så avskyvärt dåliga och man blir bara förbannad att se dem..
RockSnack
2018-03-09
Jag fick mig några skratt, men så fort jag slutat skrattat så tyckte jag bara att allt var pinsamt och satt på spänn hela tiden. Det faktum att det är Adam Sandler som spelar huvudrollerna förstör hela filmen.
dahbutlah
2017-03-04
Så totalt humorbefriad rakt igenom att man faktiskt blir lite fascinerad.
XenoMorph
2016-12-20
En Sandler är illa nog...
stgurgel
2016-10-07
En film att tappa livslusten till
WillyV
2016-03-13
Nästan helt och rätt igenom usel och enerverande. Ett slapstick-skämt fungerande. Ett enda. Al Pacino är smått underhållande. Adam Sandler är dubbelt irriterande.
Bomkia
2015-07-02
Knappt en film. 1-
HerrNenne
2014-12-27
Jag gillar Sandler men nej.
Dutch
2014-10-28
Den har sina stunder helt klart, stark tvåa!
JanneN
2014-10-07
Den hade flera häftiga komiska passager. Utan Al Pacino hade filmen inte varit något att minnas. Adam Sandler var bäst i Jill-rollen.