2.9

Jack Reacher

När en ensam skytt tar livet av fem personer med sex skott pekar alla bevis på den person som polisen anhållit. I förhören har den misstänkte enbart en sak att säga: ?Hämta Jack Reacher!?.

Baserad på romanen One Shot av Lee Child från år 2005.

Originaltitel Jack Reacher
Regissör Christopher McQuarrie
Manus Christopher McQuarrie
Genre Mysterium, Thriller, Kriminalare, Action, 2010-tal
Skådespelare Tom Cruise, Rosamund Pike, Richard Jenkins, David Oyelowo, Werner Herzog, Jai Courtney, Vladimir Sizov, Joseph Sikora, Michael Raymond-James, Alexia Fast, Josh Helman, Robert Duvall, James Martin Kelly, Dylan Kussman, Denver Milord, Susan Angelo

Skapad 2013-05-20 av AugustDellert
Jack Reacher är det senaste passionsprojektet från Tom Cruise. Filmen är en lågmäld actionrulle i deckarstil som är baserad på en bok av Lee Child och lyfts av en hård men rättvis huvudkarakt...   Läs mer »

robert_akesson
2019-05-13
Föredömligt enkel historia med några hyggliga actionscener.
Pasi
2018-12-27
Jag såg filmen idag, och när jag skulle betygsätta den inser jag att jag satt betyg redan 2015. Det säger väl allt antar jag.
Christofer
2018-11-11
Det började hyfsat, men när manuset visade sig vara dynga så blev det inte alls vad jag hade väntat mig.
Olof_Gronlund
2018-08-07
Bra actionscener måste jag säga. Men storyn känns bara igen, i samtliga filmer. Klassiskt handling och att saker ska nystas upp på detta sättet. Men Cruise sköter sig bra, känns som att man har plockat delar av olika filmer och satt ihop i en ny. Finns 100-tals filmer som är som denna, så inget speciellt, kommer vara glömd snabbt. Men den fungerar om ni gillar action.
Rele
2018-06-10
En spännande action. Ok story, men boken är bättre. Jag ger en svag trea.
2017-10-23
helt ok
BrutusBeefcake
2016-11-19
Så tråkiga betyg! Det här var ju kalasbra! Jag är iof väldigt svag för sådana här mördarmysterier som nystas upp lite i taget. Men den är också välgjord, rolig och otroligt spännande. Förväntade mig en generisk action men Jack Reacher var mycket bättre än så. Vilken överraskning! (11-/15)
2016-10-17
Den här är inte särskilt bra.
Jamesa
2016-10-17
Underhållande action, kunde blivit ännu bättre utan Cruise, som ärligen inte var särdeles bra i denna roll.
gjoob
2016-09-25
Herzog passar bättre i skurkrollen än jag någonsin hade vågat hoppas. Filmen däremot balanserar i något slags mellanland mellan top notch Seven-action och forcerad kalkon. Oavsett vilket är den underhållande.