2.4

Jack Reacher: Never Go Back

Susan Turner har tagit över Jacks gamla utredningsenhet. När hon plötsligt arresteras för landsförräderi måste Reacher, övertygad om hennes oskuld, frita henne från arresten. Snart inser han att gripandet bara är en liten del av en större konspiration, som det är upp till honom att avslöja innan den kostar dem båda livet. På flykt undan lagen upptäcker Reacher en hemlighet från hans förflutna, vilken kan komma att förändra hans liv för alltid.

Originaltitel Jack Reacher: Never Go Back
Alternativ titel Jack Reacher 2
Regissör Edward Zwick
Manus Edward Zwick, Marshall Herskovitz, Richard Wenk
Genre Mysterium, Kriminalare, Action, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Tom Cruise, Cobie Smulders, Danika Yarosh, Aldis Hodge, Patrick Heusinger, Holt McCallany, Robert Knepper, Madalyn Horcher, Robert Catrini, Jessica Stroup, Austin Hébert, Teri Wyble, Nicole Barré, M Serrano

KyLLo
2020-04-26
Jag var inte så förtjust i den första heller. I det korta loppet tycker jag att den funkar okej, men den håller absolut inte för två timmar.
yrkeschaufföre
2019-08-25
En väldigt stark tvåa mest för att det är så bra fart. Gillar både Cruise och Smulders men alla andra (utom "Sam") är bara rundningsmärken så de behöver ju inte ha djup.
sodomiten
2019-04-27
Ja det är förutsägbart, men det är å andra sidan alla dussin actionfilmer. En märklig detalj är att de använder gamla mobiltelefoner fast filmen är gjord 2016.
Christofer
2019-01-05
Bättre än första filmen i alla fall och om det inte hade varit för den värdelösa upplösningen så hade det kunnat nosa på en trea i betyg.
Starkbröl
2018-12-30
Stabil men saknar nerven från den första. Cruise och Smulders spelar Cruise och Smulders.
dafreakish
2018-11-19
Mot förmodan uppskattade jag denna uppföljare mer än den första filmen. Hygglig intensitet blandat med intressanta relationer, om än smörindränkta sådana, skapar en bra blandning och bra underhållning för stunden. Slutscenerna i New Orleans är också väldigt snyggt gjorda. Cruise är som Cruise är och den här gången är det bra.
V70
2018-10-05
Smörja.
theFeber
2018-08-31
Bättre än första filmen. Stundtals spännande, men lite väl förutsägbar på slutet. Tom får lite mer karaktär än han fått på länge (Mumien/MI). Helt ok action men inget nytt under solen.
Murvel48
2018-08-09
Det här var en dålig film ur de flesta aspekter.
Litsne
2018-07-14
Jag gillade den första filmen, men det här blir en svag 2:a. Skådespelarinsatserna är inte bra, möjligtvis med undantag för Danika Yarosh. Manuset är 100% förutsägbart. Och dåligt.