2.5

Jack the Giant Slayer

När den unge mannen Jack av misstag öppnar upp en stängd väg mellan två världar blossar kriget mellan människor och jättar upp på nytt. Jack måste bege sig till jättarnas rike för att rädda den kidnappade prinsessan Isabelle.

Baserad på de brittiska folksagorna Jack and the Beanstalk och Jack the Giant Killer.

Originaltitel Jack the Giant Slayer
Regissör Bryan Singer
Manus Darren Lemke, Christopher McQuarrie, Dan Studney
Genre 2010-tal, Äventyr, Drama, Fantasy, Romantik
Skådespelare Nicholas Hoult, Eleanor Tomlinson, Ewan McGregor, Stanley Tucci, Eddie Marsan, Ewen Bremner, Ian McShane, Christopher Fairbank, Bill Nighy, Simon Lowe, Mingus Johnston, Ralph Brown, Joy McBrinn, Chris Brailsford, Ben Daniels

Skapad 2019-11-23 av ernils_l
När jag växte upp på 90-talet törstade jag konstant efter fantasyfilm. Det är lätt att glömma hur liten genren var innan Sagan om Ringen slog igenom och gjorde fantasy till en ekonomiskt gångb...   Läs mer »

lrenner
2018-04-24
En kalkonfilm.
2018-02-14
Värdelös film på alla plan!!!
2017-10-24
92axha10
2017-02-11
Riktigt skoj äventyrsfilm med sagoelement. Bör inte tas på för stort allvar, det finns små detaljer spridda över filmen som jag gillade. Designen på jättarna och scenografin framför allt.
Jamesa
2016-04-24
Klart underhållande. Höjer sig över genomsnittet. Bra jättar.
JanneN
2015-09-13
Nicholas Hoult, Eleanor Tomlinson plus Bill Nighy i ett hörn motiverade en fyra.
HerrNenne
2015-04-11
Helt okej underhållning. Har lyckats få in några stora namn i listan, bla McGregor, Tucci och McShane, men filmen lyckas inte införliva dom i filmens universum utan man ser bara just McGregor, Tucci och McShane, och inte deras karaktärer.
2015-03-30
Först är det rätt så beige matiné-action med massor av CGI. Tar man det för vad det är så är det på sin höjd okej. Men sista tredjedelen brakar det loss ordentligt, fortfarande förutsatt att man tar det för vad det är. Mängder av fantastisk CGI - mängder av enormt ofantastisk CGI. Hedervärd design av jättar, vapen och rustningar. Dumt men till slut väldigt underhållande. (8-/15)
GinNTonic
2014-11-14
En sådan där cgi-späckad actionfilm som det inte ens går att se mitt på dagen utan att somna.
2014-10-12
Charmig, underhållande och härlig med snygga miljöer och effekter. Dock världens sämsta och mest onödiga slut. Stabil trea!