3.1

Jackass 3

Med Johnny Knoxville i spetsen är gänget återigen samlat för den tredje långfilmen i ordningen. Precis som förut bjuds det på smärtsamma eskapader och galna upptåg - men den här gången upplevs det i 3D!

Originaltitel Jackass 3D
Alternativ titel Jackass 3-D
Regissör Jeff Tremaine
Manus Preston Lacy
Genre Komedi, Dokumentär, 2010-tal
Skådespelare Johnny Knoxville, Bam Margera, Steve-O, Chris Pontius, Jason Acuña, Ryan Dunn, Preston Lacy, Dave England, Ehren McGhehey, John Taylor (I)

Skapad 2019-11-19 av Andy_B
Jackass var för mig en ögonöppnare när de slog igenom år 2000. För någon som levt ett hyggligt skyddat medelklassliv i ett land som Sverige så funkar Jackass på det sättet. Detta kan först...   Läs mer »

Skapad 2019-10-29 av sethgecko
Hur bedömer man en film som bara är en massa sketcher staplade på varandra och egentligen saknar handling? Hur bedömer man skådespelare i en film som inte spelar, utan går in för att göra sig ...   Läs mer »

2015-01-06
Då jag såg Jackass 3.5 före själva denna biofilmen Jackass 3D så slås jag av hur mycket snyggare och bättre stunts som är i Jackass 3D. Mer påkostat och avancerade saker filmat på ett snyggare sätt. Jackass 3D saknar dock det sköna flytet och tempot som Jackass 3.5 har. Jackass 3.5 hade dessutom en perfekt speltid på ca 80 minuter. Jackass 3D som klockar in på 100 minuter är lite för långt. Kul är det dock och jag älskade stunten Poo Cocktail Supreme med Steve-0. Äckligt, roligt och spännande. 4+
fridenpaden
2014-07-23
Inte mycket till film men bajamaja bungyjump supreme är en av de bästa grejer de gjort!
Lotso
2014-07-12
Även jag måste medge att jag finner Jackass halv roliga. Men det är inte spy eller skit stunten jag gillar dem. Det är på grund av dem dolda kamerorna sketcherna dem gör samt en del av stunten som att åka över ett visst hinder med en motorcykel. Med andra ord jag finner Jackass halv roliga när dem inte gör något som involverar spyor eller kiss och bajs. Jag har också sett de två föregående filmerna så varför utesluta tredje filmen? Jag hade önskat att sett denna filmen i 3D då en del av scenerna hade sett nice ut i 3D. Min favorit sketch i denna filmen är när dem har en gorilla dräkt som ser jävligt realistisk ut och gömmer sig i ett hotell rum där ett par vänner stannar och för att överraska dem har dem satt gorillan lös i rummet och en annan som ska vara "djurexpert" som försöker lugna ner gorillan. Det roligaste här är ju såklart de två vännernas reaktion och hela scenariot är ju helt bisarrt att man undrar hur hade man själv reagerat? Där är seriöst inte mer jag har att säga det är Jackass helt enkelt. Om du gillar dem lär du gilla denna filmen om du hatar dem lär du hata denna filmen så enkelt är det. Personligen gillade jag den då jag finner mig själv små gillar Jackass. En sak jag undrar över är där någon som vet varför i de flesta scenerna Johnny Knoxville står och håller sina händer mellan bena? Är han bara rädd att slå sig på pungen?

2014-02-01
Stor del av scenerna handlar om deras kukar eller att de ska stoppa in något i röven samtidigt som hela gänget står runtom och tycker det är så himla roligt. Jag tycker det mest är barnsligt. Majoriteten av scenerna i filmen går ut på att någon ska skada sig på något sätt, vilket får ses som typiskt amerikanskt där just detta ofta går hem hos publiken. Det är tyvärr många skräpscener. Denna film får 5/10.
recencent96
2013-10-30
Trodde att det skulle vara mer som en film...Hade funkat lika bra på Youtube.
Kurganen
2013-04-29
Jag älskade Jackass när det kom och följde med skräckblandad förtjusning deras upptåg. Jag såg inte Jackass 3 med samma förtjusning. Vissa klipp är sjukt roliga, andra bara vulgärt vidriga. Det finns en oaktsamhet om den egna personen i den här filmen jag inte riktigt känner igen från tidigare. Det påminner alltmer om Dirty Sanchez, om än inte riktigt lika vedervärdigt. Att dra ut en tand, exempelvis, fyller mig mer med avsky än annat och jag känner mig besviken. Kanske har jag blivit gammal eller så är det bara så att den här typen av självförnedring som det ofta är tal om inte faller mig i smaken. Jag tycker mer synd om människorna i filmen än jag tycker de är roliga. För mig blir det människor i en bur, som i Thunderdome, som gör sig och varandra så illa som möjligt för att vi, publiken, ska skratta och förfasas. Skillnaden mellan den här filmen och andra äckelfilmer (som Human centipede et al) är egentligen ganska hårfin. Den stora skillnaden ligger i att det här är på riktigt. Det är dock flera klipp som får mig att skratta men i huvudsak får de mig att titta med avsmak. Kanske är tiden förbi när jag gillade det här eller så har det bara gått för långt.
RockSnack
2013-01-20
Älskade den. Det känns som om tiden stått stilla.
lekke
2013-01-01
Den mest primala form av humor som finns. Detta är humor för cro-magnonapor. Men det funkar. Jag vet inte vad det egentligen är för fel på mig men det här är, vid sidan om svart humor, i princip den enda typ av humor jag tycker är genuint rolig nuförtiden. Dra era egna slutsatser av det.
ClintanTheKing
2012-09-15
Helt underbart! Hittills den bästa Jackass-rullen som har gjorts helt klart (ps. har ej sett 3.5 än). Introt är ju så otroligt bra gjort + slutet. Och sen allt däremellan är fantastiskt! Fotot är så otroligt bra i denna film också. Knoxville, Margera, Steve-O och grabbarna fortsätter att dominera totalt i denna sjukt bra film! 5/5.
Taandborste
2012-04-01
Blev nästan lite rörd, Jackass är så groteskt fint. Älskade slutet när de visade klassiska klipp och gamla bilder på dem!