2.7

Jackie

En skildring av första damen Jacqueline Kennedys dagar efter mordet på hennes man, president John F. Kennedy.

Originaltitel Jackie
Regissör Pablo Larraín
Manus Noah Oppenheim
Genre Drama, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Natalie Portman, Peter Sarsgaard, Greta Gerwig, Billy Crudup, John Hurt, Richard E Grant, Caspar Phillipson, John Carroll Lynch, Beth Grant, Max Casella, Sara Verhagen, Hélène Kuhn, Deborah Findlay, Corey Johnson, Aidan O'Hare, Ralph Brown, Penny Downie

labi
2019-02-13
Portmans överspel står i vägen för karaktären och filmen är dödligt tråkig.
Bomkia
2019-01-02
Portman är fantastisk men detta episodiska berättandet fungerar inte riktigt för mig, hade föredragit en strukturerad historia. 3a.
NoWireHangers
2018-12-06
Blev lite förvånad, efter alla lovord från recensenter, att filmen var så seg och inte engagerade mer. Men upplägget funkar inte och sen är det såklart en utmaning att göra en film som engagerar om en person som är så totalt okarismatisk och ständigt låter som hon håller på att somna när hon pratar. Kan inte påminna mig om att jag sett någon video med den riktiga Jackie-O innan men efter att ha kollat lite på Youtube verkar ju Portmans insats ganska träffsäker, men därför också väldigt tråkig.
KyLLo
2018-11-06
Portman anstränger sig för att hela tiden försöka efterlikna Jackie på rösten, vilket blir fruktansvärt tillgjort och distraherande. Det hade blivit bättre om hon bara hade pratat normalt. Och om nu regissören eller någon annan tyckte att rösten var så viktig hade de kunnat välja skådespelare efter röst istället.
supermancover
2018-10-03
Portman är väldigt skicklig, men det lyfter aldrig och allt är ganska platt och den är så himla långtråkig att jag inte kan sätta annat än tvåa.
abnormal
2018-07-10
Snyggt gjord, men blir inte gripande, som det nog borde.
fridenpaden
2018-06-19
Minns fortfarande filmen Parkland. Kan inte säga att den här är bättre. Båda är egentligen lika tråkiga.
Zipper
2017-12-25
Tråkig film om ett intressant skeende. Natalie Portman är bra men man får aldrig något grepp om Jackie som person. Svag trea.
BrutusBeefcake
2017-11-26
Zzzzzzzzzzzz........ (3+/15)
2017-10-30
Mycket kompetent hantverk och Portman spelar väldigt bra, men det känns tomt och själlöst. Det blir aldrig intressant och på riktigt. Mest tråkigt.