2.6

Jag älskar dig till döds

Sann historia om en notoriskt vänsterprasslande pizzabagare från Pennsylvania. Hans lidande fru tänker först ta livet av sig men kommer istället på att det är bättre att mörda sin vandrande Casanova. Men den urstarke mannen vägrar dö...

Originaltitel I Love You To Death
Regissör Lawrence Kasdan
Manus John Kostmayer
Genre Komedi, Kriminalare, 90-tal
Skådespelare Kevin Kline, William Hurt, Tracey Ullman, Keanu Reeves, James Gammon, Heather Graham, River Phoenix, Joan Plowright, Jack Kehler

2017-12-07
Småcharmig och smått underhållande men också lite småstörig bitvis. Den tappar också lite tempo här och där vilket en film som lever på att vara underhållande utan så mycket mer än det tappar ganska mycket på. Men en småtrevlig tvåa liksom. Kline är bitvis väldigt bra.
2015-02-18
Kevin Kline är en underbar skådis och i denna skönt skruvade historia får Kline utrymme att levererar för fullt. Filmen och historien är inte helt inbjudande men med en fin rollista och en stunds underhållning så är detta helt OK.
ziferN
2013-02-12
Mysig, kul och underhållande film med en härligt skruvad story. Kevin Kline gillar jag normalt och detta var inget undantag, han är alltid lika kul att titta på. Sen så bjöd även Hurt och Reeves på ett par småskratt, och filmen i helhet är klart underhållande att titta på för stunden. Helt ok film och en stabil trea!

2011-09-23
Jag tycker den här är en riktig pärla. Kline är underbar och Hurt som slusk, hahahaha, svårt att se hur folk inte gillar den.
Amx
2011-06-24
herregud vad värdelöst...
mr-stench
2008-06-19
Asså jag älskade den eftersom den var sjuk konstig
Ailuj
2008-04-28
vad är det här för nåt? så skumt så det nästan, men bara nästan, blir bra
2008-04-19
En alldeles precis lagom film att slötitta på – bitvis riktigt rolig. Svag trea. (7/15)
Maduson
2008-03-14
Alltså prenumererar trean på den här eller?
Saikano
2008-02-14
En ganska svag trea, inte så jätterolig, även om den fick fram ett eller annat skratt. Tyvärr inte tillräkligt för mer än max 3 i betyg.