Jag älskar soldater

Året är 1941. Åtta krigströtta italienska soldater - och en åsna - landstiger på en avlägsen grekisk ö som de skall försvara i Mussolinis namn. Av misstag dödas åsnan som tillhör en av soldaterna, och av ilska kastar han gruppens radioutrustning mot närmaste klippa. Totalt isolerade från omvärlden tillbringar nu soldaterna en ganska lättjefull tid på ön - tills engelsmännen kommer.

Originaltitel Mediterraneo
Regissör Gabriele Salvatores
Manus Enzo Monteleone
Genre Komedi, Krig, 90-tal
Skådespelare Gigio Alberti, Claudio Bigagli, Diego Abatantuono, Giuseppe Cederna, Ugo Conti, Memo Dini, Vanna Barba, Irene Grazioli

Salvation_Mind
2014-11-01
Generös 4a kanske men jag gillar andan, fina porträtt, drömsk och allmänt charmig.
2011-08-25
Totalt ointressant film som inte imponerar på något som helst sätt. Oscar för bästa utländska film - jo, tjena... (3+/15)
sirkurt
2010-07-26
Ännu en film som inte borde vunnit oscar för bästa utländska film. Till största del riktigt usel.
Djason
2010-03-29
Bra film, skoj att se något annat än amerikansk film. Finns mycket att gilla i den här filmen.
TonyMontana
2010-03-22
Det tar en stund innan filmen finner sig själv, men när den äl gör det presterar den en lättasm och skön underhållning. Svårt att se att den kan ha vunnit oscar för bästa utländska film, men med komik, dialog och känsla är ändock filmen mycket väl värd att se. Svag 4:a
dr.kristina
2009-10-06
Hahaha... den här var skojig!
Tolkana
2008-09-30
Bra, fin musik och fina miljöer inte mycket mer än så.
Aidahog
2008-03-07
Mycket konstig översättning av filmens titel. Historien i sig tunn men vacker miljö
thethud
2007-07-21
kul och överraskande film.
fritz_the_cat
2007-07-20
Lustig översättning av den italienska originaltiteln ^^