Jag älskar soldater

Året är 1941. Åtta krigströtta italienska soldater - och en åsna - landstiger på en avlägsen grekisk ö som de skall försvara i Mussolinis namn. Av misstag dödas åsnan som tillhör en av soldaterna, och av ilska kastar han gruppens radioutrustning mot närmaste klippa. Totalt isolerade från omvärlden tillbringar nu soldaterna en ganska lättjefull tid på ön - tills engelsmännen kommer.

Originaltitel Mediterraneo
Regissör Gabriele Salvatores
Manus Enzo Monteleone
Genre Komedi, Krig, 90-tal
Skådespelare Gigio Alberti, Claudio Bigagli, Diego Abatantuono, Giuseppe Cederna, Ugo Conti, Memo Dini, Vanna Barba, Irene Grazioli

gurkas
2007-05-17
håller helt och hållet med grejmo
grejmo
2007-04-23
Håller helt och hållet med Jimmy ringo.
jimmyringo
2007-01-03
Charmig och smårolig film med vackra miljöer. Skådespeleriet var utmärkt. Ibland när jag såg den så skulle det blivit en fyra, men stundtalds så kände jag mig lite oengagerad, så betyget blir en trea.
blanziflor
2006-09-12
Jag gillar'et
Step1
2006-09-05
Jag håller med att titeln stämmer inte riktigt.
savje
2006-08-12
Otroligt mycket tidigt 90-tal över filmmusiken, observera den svenska flaggan på båten precis i slutet :D
tigerlily
2006-05-29
"Jag älskar soldater" är kanske inte den absolut bästa tolkningen av original titeln..men..men.. hade velat ge den en fyra men det är något som saknas.
Flonk
2006-05-11
Skön film men det borde vara kriminellt att godkänna denna usla svenska titel.
Eeler
2006-03-08