Jag är ingen ängel

Mae West spelar varietéstjärna och Cary Grant en playboy som hon vill fånga.

Originaltitel I'm No Angel
Regissör Wesley Ruggles
Manus Mae West, Lowell Brentano
Genre Musikal, Komedi, Romantik, 30-tal
Skådespelare Cary Grant, Edward Arnold, Mae West, Kent Taylor, Gertrude Michael, Gregory Ratoff, Ralf Harolde

Tonti
2019-03-25
Kul att West är en manusauteur och allt, tycker det märks att karaktären inte är nåt påfund av en studioboss utan en gedigen persona. Fast helt absurd naturligtvis, vilket är kul. Väldigt rolig dialog. Lite lamare mot slutet kanske men verkligen underhållande.
dr_Robert
2015-07-14
Handlingen kan sammanfattas i en halv mening och karaktärerna är ändå grundare, men West levererar ett större antal underhållande oneliners. "When I'm good, I'm good. When I'm bad, I'm better". Hennes "sexiga" struttande gångstil inbjuder också till skratt. @BRYANT PARK
Astrojacob
2013-03-24
Statue of Libido! En ganska usel film med flera olika scenarie, men Mae what a woman! Whola Lotta Woman var långt före sin tid när det gällde kvinnlig macholook. Hennes säregna gång som var hennes trademark skulle nog få Monty Pythons "silly walk" att bli avundsjuka. Filmen? hehe, rätt usel, men kul med en ung okänd Cary Grant som en av hennes hundra lovers. Jag ger en knapp Fyra för denna Primadonna Grand de Luxe. Ren filmhistoria.
lottes
2013-02-27
En femma om man betänket att den är inspelad 1933, men jag nöjer mig med en fyra. Den osannolika kombon Cary Grant och Mae West funkar ganska bra, Grant är läcker som alltid och Mae West den första feministen på film - en knock-out!
Mikka
2012-04-26
Nja, första halvan tycker jag är riktigt dålig faktiskt och jag kommer inte alls överens med Mae West. Efter det börjar den dock bli intressant och andra halvan är både rätt bra och rätt så rolig. 2+
Bomkia
2006-11-16
West har sina stunder, men detta är ganska segt och tiden har sprungit ifrån manuset. 2+