2.4

Jag minns Paris

Charles återvänder till Paris och ser tillbaka på sitt händelserika liv. Filmen är baserad på F Scott Fitzgeralds kärleksberättelse.

Originaltitel The Last Time I Saw Paris
Regissör Richard Brooks
Manus Richard Brooks, Philip G Epstein, Julius J Epstein
Genre Drama, Romantik, 50-tal
Skådespelare Roger Moore, Donna Reed, Elizabeth Taylor, Eva Gabor, Van Johnson, Walter Pidgeon, Kurt Kasznar, George Dolenz, Sandy Descher

92axha10
2018-10-13
Uppgång och fall historia med lite humor insprängt. Den här typen av film har gjorts bättre förr men skådespelet lyfter filmen.
Albion
2018-08-12
Lider av en enorm dos överdramatik och en massa osympatiska karaktärer som gör att jag aldrig tar till mig dramatiken som det förmodligen är tänkt. Elisabeth Taylor och Donna Reed är behållningen i denna sörjliknande film. Betyget blir en stark 2;a, dvs 2+
goeran
2016-02-03
Richard Brooks The Last Time I Saw Paris från 1954 är ett inte alls oävet melodrama med Elizabeth Taylor i en tragisk roll. Två charmiga birollsinnehavare medverkar; Walter Pidgeon och barnskådespelerskan Sandy Descher.
Giselase
2010-03-05
Rappt Parisfilm med skildring av efterkrigstiden Mycket dramatik och romantik. Ljuvliga Elisabeth Taylor Slutet rätt så gripande. Skönt att se en mjuk man!. Jag fällde några tårar
erosagape
2009-10-04
"Men va ända in i" tänkte jag när filmen slutade efter de 1 h o 12 min den skulle, enligt sidan den laddades ner från, och ändå inte kommit till The end. Hittade sedan hela filmen, via filmtipset, på en annan sida. Skönt att min premiärfilmströmning till slut gick bra. Bra film som tar upp en hel del av de dilemmor mänskliga liv kan innebära. Skönt oxå med en film som flöt på utan evighetslånga scener och utan millisekunderstagningar.
FabianBom
2008-10-16
seg och tråkigt drama
kennert
2007-05-31
Urtråkig och översentimental på slutet.
England
2004-10-25
Vilken sliskig sörja...
NoWireHangers
2003-01-02
drama som misslyckas med att engagera. en mycket ung roger moore spelar förförare.