1.5

Jag vet fortfarande vad du gjorde förra sommaren

Ett år har gått sedan en mördare jagade Julie och dödade hennes vänner. För att försöka gå vidare i livet efter det som hänt, har Julie flyttat till Boston. Hon kan ändå inte glömma sitt förflutna. Lyckades de verkligen döda fiskaren Ben Willis? Och hur kommer det sig att polisen aldrig hittade kroppen? För att försöka glömma allt, åker hon tillsammans med några vänner på en resa till sol, sommar och vita sandstränder. Men resan blir rena mardrömmen. Inten nog med att en orkan härjar, även en välbekant figur kommer tillbaka och med honom ond bråd död…

Originaltitel I Still Know What You Did Last Summer
Regissör Danny Cannon
Manus Trey Callaway
Genre Thriller, Skräck, Mysterium, 90-tal
Skådespelare Jennifer Love Hewitt, Freddie Prinze jr, Brandy Norwood, Mekhi Phifer, Muse Watson, Jeffrey Combs, Jack Black, Jennifer Esposito, Bill Cobbs, Matthew Settle, John Hawkes, Mark Boone Junior, Ellerine Harding, Red West

2018-10-21
Jösses botten!!!!
Nalleman
2018-08-19
Nja känns bara som ett försök att mjölka mer pengar ur ett gammalt koncept.
2016-09-27
Inte lika bra som ettan men betydligt bättre än trean.
Tatty
2016-06-07
Spännande och bra men gillade första filmen lite bättre. Annars är båda lika bra.
Lotso
2015-10-02
I sin helhet är detta en dum uppföljare som inte är särskilt bra. Jag menar hur ska jag ta den seriöst när Jack Black dyker upp med rastaflätor och är en stoner. Visserligen fler mord och blodeffekterna synts till mer. Men det hjälper inte på långa vägar. Karaktärerna är fortfarande osympatiska och mer ointressanta än i förra. Jeffrey Combs dyker upp, men är med allt för lite. Samt att hela planen att få revansch på Julie och Ray var väldigt omständlig enligt mig. Här slutar egentligen denna filmserien lika fort som den startade. Trots det ironiska cliffhanger slutet. Men där är en till, fast som spelas mer som en remake och har inga kopplingar till dessa filmerna verkar de som.
FUR
2015-05-29
Det var fint att se John Hawkes på ett hörn där dock!
2014-11-18
En uppföljare som inte är så mycket sämre än sin föregångare men eftersom föregångaren inte var särskilt bra så når inte denna film ens upp till ett godkänt betyg. Den håller sig dock på bra avstånd till ett riktigt bottenbetyg tack vare att den skrämmer på sina ställen och Jennifer Love Hewitt är inte helt fel att vila ögonen på.
Fläskkäft
2014-09-04
Det kom ett gäng trevliga skräckisar/rysare där nån gång när Scream härjade på bioduken. Gillade första filmen (som jag såg på bio när den var aktuell), del 2 är inte lika bra men helt okej. Saknar några av karaktärerna från ettan men dom dog ju i den så... Love Hewitt är ruskigt snygg, mycket mycket bildskön och det är ju alltid trevligt. Det skriks och det försätts i skrämmande situationer och den där mördaren måste vara en jäkel på att städa upp efter sig. Inte speciellt hemskt, man har liksom sett det 1000 gånger förut. I tredje akten ökar tempot och det blir en del dumma inslag men jag tycker ändå att den landar på en svag trea. En mycket ung Jack Black i en skön biroll.
schramm
2014-06-04
Bäst i "serien", då den påminner mer om valfri Fredagen den 13:e än en neo-slasher. Hur som; Jennifer Luuv å Feskegubben åker på semester. Pågrund av det usla vädret blir Feskegubben så vred att han börjar mörda alla på semesterorten. Inte ens Herbert West undkommer utan får smaka på kroken. Då och då går filmen på styva linan, annars fina fisken. Två medelstora gäddor av fem.
LacombeLucien
2014-05-30