1.9

Jag vet vad du gjorde förra sommaren

Fyra ungdomar råkar köra på en man. Trots att han lever dumpar de mannens kropp i havet och lovar varandra att aldrig berätta vad som har hänt. Men ett år senare får en av dem ett brev.

Originaltitel I Know What You Did Last Summer
Regissör Jim Gillespie
Manus Kevin Williamson
Genre Skräck, Mysterium, Thriller, Kriminalare, 90-tal
Skådespelare Freddie Prinze Jr, Sarah Michelle Gellar, Ryan Phillippe, Anne Heche, Jennifer Love Hewitt, Bridgette Wilson, Johnny Galecki, Muse Watson
Filmnummer 2041

Skapad 2019-11-09 av mampyra
Den här filmen utspelar sig under ett par års tid och handlingen tar sin början under en sommar. Fyra bra vänner, (Love Hewitt, Prinze Jr, Gellar, Philippe) firar fjärde Juli, Självständighetsd...   Läs mer »

2018-10-21
Lika usel som sist jag såg den!!!!
Nalleman
2018-08-19
Faktiskt klart bättre än väntat!
myslas
2017-08-26
Försöker rida på Scream-vågen men det räcker liksom inte att bara ta nästa tjej från Party of Five och försöka göra henne till en ny Sidney Prescott. Handlingen är rätt dum och framförallt känner man inget alls för de här karaktärerna.
päronanton
2017-06-12
En spännande film! En klassiker tycker jag!
2016-09-27
Inte särskilt nyskapande men ändå en väldigt bra och spännande skräckis med bra skådespelare.
jezebel
2016-08-15
Bra 90-talsfeeling men knappast något jag skulle kalla läskigt.
Tatty
2016-05-08
Längesen man såg denna filmen. Såg mycket på denna filmen och tycker fortfarande den är lika bra nu som förr. Många gör rollerna bra i filmen.
BrutusBeefcake
2015-10-03
Åh sköna 90-tal, vart tog du vägen? Även kassa filmer som detta var ändå givande tack vare 90-tals touchen. (5+/15)
Lotso
2015-09-29
I sin helhet är I Know What You Did Last Summer en film som försöker kassa in på slasher boomen efter Scream och inte mycket mer. Den känns väldigt oinspirerad trots att den är baserad på en bok. Karaktärerna är osympatiska och ointressanta. Men största besvikelsen är att mördaren inte är särskilt intressant och morden i sig är väldigt tama och man ser knappt någonting av verken blod eller själva morden när de inträffar. Det är ju en slasher film, men ändå ser man väldigt lite av varför man ser en sådan här film. Trodde faktiskt mer på denna med tanke på dess kännedom i skräckvärlden ändå...
2014-11-18
Godkänd tonårs-skräckis som på ett mindre bra sätt försökte leva i framgångarna efter fantastiska "Scream". Ganska dum handling men en helt vanlig teen-slasherfilm. Medan "Scream" hade en härlig humor så skrattar man här bara åt filmens många dåliga moment som t.ex. den löjliga mördaren i regnrock. Den har dock sina snygga och spännande scener. 2+