3.4

Jagad

En framstående och respekterad kirurg vid namn Richard Kimble blir oskyldigt dömd för mordet på sin fru, Helen. När hans fångtransport kraschar våldsamt ser han sin chans att fly sin dödsdom. Den federala polisens Samuel Gerard hamnar vid rodret för en påkostad jakt. Samtidigt iscensätter Dr. Kimble sin egen utredning för att hitta den riktige mördaren och leda in Gerard på sitt spår.

Originaltitel The Fugitive
Regissör Andrew Davis
Manus Jeb Stuart, David Twohy
Genre Action, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 90-tal
Skådespelare Harrison Ford, Tommy Lee Jones, Joe Pantoliano, Jeroen Krabbé, Daniel Roebuck, L Scott Caldwell, Tom Wood, Mike Bacarella, Johnny Lee Davenport, Andreas Katsulas, Ron Dean, Joseph F Kosala, Sela Ward, Jane Lynch, Julianne Moore, Eddie Bo Smith Jr

Skapad 2019-11-18 av Rollywood
Den framgångsrike läkaren doktor Richard Kimble (Harrison Ford) blir anklagad för ett mord han inte har begått. Han anklagas för att brutalt ha mördat sin fru och blir dömd till fängelse i vä...   Läs mer »

Skapad 2019-11-18 av ea1234
Dr. Richard Kimble (Harrison Ford) arbetar som läkare på ett stor sjukhus, men när hans fru mördas och han själv döms till döden för det. Ser allt mörkt ut tills han ska flyttas till ett nytt...   Läs mer »

Visse93
2020-08-05
Fortfarande mycket spännande och underhållande thriller efter att sätt den igen. Harrison Ford och Tommy Lee Jones gör sina roller mycket bra.
2019-01-11
Omtitt efter många år och visst står den starkt även idag. Vågar nästan påstå att det är en av 90-talets bästa thrillers. Finns egentligen inget som är dåligt här.
yrkeschaufföre
2019-01-10
Undrar hur många gånger jag "bara råkat se" den här? riktigt spännande och bra skådespel från Ford och Jones.
2018-03-08
Underhållande rulle!!!
yrkeschaufföre
2017-12-31
Det här är en av de filmer som jag alltid fastnar i när de går på tv. Betygsatt den senast 2011 men har sett den tidigare i år. Spännande och två huvudroller med lite djup.
sodomiten
2017-12-29
Bra film men det finns en logisk lucka med kläder som torkar väldigt fort fast de borde vara dyngsura.
Nalleman
2017-12-23
Spännande även om man sett den tidigare.
Dream
2017-12-21
En klassiker som håller än idag, men samtidigt väldigt 90 tal, nu mera finns det 1000 tals filmer med samma slags spänning, (den typiska katt och råtta jakten!) så ingen film som sticker ut i mängden om man säger så, men en 3a i betyg tack vare kanon skådespel och det höga tempot är den absolut värd trots allt.
jopjop
2017-11-26
Får nog sänka till en trea ändå. Den är bättre i minnet. Ford är bra. Snutarnas jargong och allmänt "coola" beteende drar ner intrycket en del. Är som två olika filmer sammanblandade.
andybrando
2017-11-25
Elegant, genomarbetad historia om en läkare som anklagas för att ha mördat sin fru. Strålande action- och stuntsekvenser, men det är katt-och-råttaleken mellan de starka personligheterna Ford och Jones som ger filmen liv.