3.2

Jagad i natten

George Taylor återvänder från andra världskriget med minnesförlust. Väl hemma i Los Angeles försöker han hitta sin rätta identitet, och blir inblandad i ett tre år gammalt mord och en jakt på 2 miljoner dollar.

Originaltitel Somewhere in the Night
Regissör Joseph L Mankiewicz
Manus Howard Dimsdale, Joseph L Mankiewicz
Genre 40-tal, Kriminalare, Film-Noir
Skådespelare John Hodiak, Nancy Guild, Lloyd Nolan, Richard Conte, Josephine Hutchinson, Fritz Kortner, Margo Woode, Sheldon Leonard, Lou Nova, Whit Bissell, Morris Carnovsky, Jeff Corey, Jim Davis, John Ireland, Harry Morgan

Mikka
2012-04-17
Det börjar bra och foto och detaljer är riktigt fina. Men snart blir det här riktigt tradigt och filmen lyckas inte riktigt glimra till och ta sig efter det. 2+
Czechflash
2010-08-18
Inledningsvis, ja första trekvarten eller så, är den tät och spännande. Tappar sedan en halvtimme innan den kommer igång igen. Saknas något för att verkligen bli minnesvärd. Nancy Guild var dock en trevlig bekantskap. Stark trea.
smekaren
2010-01-14
Börjar jävligt bra och är spännande nästan hela tiden. Sista tjugo var lite sämre, lite för förutsägbara.
goeran
2009-07-26
En atmosfärsrik film som nästan i sin helhet utspelas nattetid; med ett fyndigt manus och skådespelare som gör sitt jobb. Bland birollsskådespelarna märks särskilt Fritz Kortner och Lloyd Nolan.