2.9

Jagad till vanvett

En ensam pälsjägare blir anklagad för mord. Den lokala polisen försöker fånga honom i de kanadensiska skogarna.

Originaltitel Death Hunt
Regissör Peter R Hunt
Manus Mark Victor, Michael Grais
Genre Action, Kriminalare, Thriller, Äventyr, 80-tal
Skådespelare Lee Marvin, Carl Weathers, Charles Bronson, Andrew Stevens, Ed Lauter, Angie Dickinson, Scott Hylands, Henry Beckman, William Sanderson, Jon Cedar, Maury Chaykin, August Schellenberg

Visse93
2020-11-08
Den spännande men jag hade förväntat mig något mer. Filmen i säg var bra med med bra skådespelare.
Robkiller
2018-11-25
Idioter kutar runt och skjuter på varandra i snöiga landskap... vad var egentligen bra med det här?
mammene
2018-09-06
Grovt förenklat så kändes som det blev lite parodi över det här, två, ja kanske två och en halv rakryggade killar mot en hop som man bara behövde se för att förstå vilken kategori de tillhörde. Inget fel med det, musiken bidrog också till den stämningen. Det blir en duell mellan två karaktärsfasta män som står på varsin sida eller inte, och en jakt i en naturstark miljö, bara att hänga med, med nöje.
StureStenhög
2018-07-09
En riktig old school-rulle som väl måste ha varit rejält old school redan när den kom. Det är lite western-stuk, men i en kanadensisk vintrig vildmark som ger filmen en alldeles egen karaktär. Charles Bronson och Lee Marvin är i vanlig ordning väldigt sevärda i roller som känns helt och hållet skräddarsydda för dem. Ett kul gäng birollsskådisar får vi också, t.o.m. Uncle Leo dyker upp och jävlas lite. Den verkliga historien verkar man förvisso ha tagit sig stora friheter med, men den ger ändå det hela en extra nerv, och den verkar vara ett fascinerande mysterium i sig självt. Man ska dock inte vänta sig några storverk av den här filmen, hantverksmässigt är den inte mer avancerad än vad den behöver vara, men den levererar för målgruppen
kanemura
2016-05-19
Bronson tycks ha tappat all motivation någon gång under mitten av 70-talet. Här är han osedvanligt träig. ÖVerlag ok även om Ed Lauter spelar över och Carl Weathers känns litet väl hipp för 1931.
Dream
2016-01-19
Skön äventyrs klassiker som passar oss svenskar bra med tanke på vinter klimatet! Dock finns det partier där filmen känns seg och stel, men överlag en bra film som man kan se mer än en gång Utan att överdriva så är nog detta Charles Bronsons bästa, det stela och gamla ansikts uttryck som han hade i varje film kommer här till sin rätt i vinterlandskapet.
Hypostas
2015-06-27
Jag tyckte tyvärr inte att den här filmen var särskilt spännande eller intressant.
2015-01-11
En härligt rak och okomplicerad historia som underhåller och engagerar i massor. Extra kul är att i praktiskt taget varje talroll så får man ett välkänt namn eller ansikte. Sevärda skådespelare. Allra mest glänser Lee Marvin och Charles Bronson som bär filmen i varsin del då de har knappt några scener mot varandra. Inte vare sig för tungsint eller lättsam i sin historia utan helt enkelt en film med högt se-om-värde med tuffa snubbar som levererar hårdkokt action i Kanadas vinterlandskap. 4-
ClintanTheKing
2013-11-25
En klassthriller rakt igenom med utmärkta prestationer av Bronson och Marvin. Men det kan omöjligt bli annat än bra när dessa medverkar, dessutom samtidigt i en och samma film. En f.ö. snygg och välgjord actionfilm.
Berniey
2013-10-08
Når inte upp till en rimlig standard, då i princip allt är riktigt undermåligt. Dåligt skådespel med bristande manus och överdramatiserad musik bidrar till ett botten betyg, som inte ens en drickande Lee Marvin må rädda.