Jägarna 2

Det har gått 15 år sedan Erik tragiskt tvingades lämna sin polistjänst i Norrland. Ett brutalt brott i hans hembygd får honom nu motvilligt att återvända. Men det som från början såg ut som ett rutinuppdrag utvecklar sig steg för steg till en värre mardröm än Erik någonsin kunnat ana.

Originaltitel Jägarna 2
Alternativ titel False Trail
Regissör Kjell Sundvall
Manus Björn Carlström, Stefan Thunberg
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Rolf Lassgård, Peter Stormare, Annika Nordin, Kim Tjernström, Lo Kauppi, Jesper Barkselius, Eero Milonoff, Johan Paulsen, Ellenor Lindgren, Olov Häggmark, Jonas Hedlund, Yngve Dahlberg, Elina Knihtilä, Juho Milonoff, Jarl Lindblad

Skapad 2019-11-10 av Andy_B
Njeee, den här gubben går jag inte på Sundvall! Du ber oss svälja lite för många saker lite för lätt när du låter oss återbesöka Eriks hemtrakter någonstans i Norrbotten. Erik blir li...   Läs mer »

Skapad 2012-09-06 av jghopkins
Filmen är en uppföljare till filmsuccén Jägarna. Denna gång blir kommissarie Erik Bäckström kommenderad till sina gamla hemtrakter i Norrland för att undersöka en flickas försvinnande. Den l...   Läs mer »

sodomiten
2020-07-19
Offrets mobiltelefon undersöks alltså inte förrän utredningen är avslutad.
Rele
2020-06-05
En trevligare film än ettan. Rolf Lassgård var bra men Peter Stormare var inte så bra, han spelade över. Jag ger en tvåa.
sodomiten
2017-12-16
Peter Stormare är bra skådis men här hjälper inte det.
Amx
2017-10-28
Lol är du seriös Johan? Peters besatthet av den undergivna karaktären Peter är så jävla skrattretande.
Johan2006
2017-06-20
Hur bra som helst. Tillsammans med första filmen rankar jag denna som något av det bästa Sverige åstadkommit i filmväg. Liksom första är det magnifik huvudperson contra magnifik antagonist.

2017-06-19
Må høye til 5. Åk aldri til Norrland.
2017-02-17
Nja, tyvärr förstörs hela filmen av Peter Stormare usla skådespeleri. Han spelar över så otroligt mycket att det inte ens bli trovärdigt. Usel film på grund av Peter Stormare!
deswhip
2016-08-28
Enda anledningen till den här trean är Peter Stormares lysande skådespelarinsats. Det bästa jag har sett av honom och det är också väldigt bra.
2016-08-13
Ettan är ju mycket bättre men även denna är väldigt bra. Det blir dock ganska förutsägbart i och med Peter Stormares medverkan (överanalyser undanbedes).
dafreakish
2015-09-29
Då första Jägarna var ett bitvis obehagligt besök i de norrländska småorterna är tvåan en alldeles för lång och dessutom rätt onödig uppföljare. Stormare skildrar visserligen psykos på ett övertygande sätt och Lassgård är bäst på att vara trött och Lassgård-aktig men filmen biter aldrig riktigt tag. Sundvall vet ju vad han gör oftast men här går han på tomgång trots stabila skådespelare i de ledande rollerna. Varför gjordes filmen egentligen?